25/7? It's only natural

25/7? It's only natural

ECOART festival že četrto leto zapored odpira svoja vrata v Galeriji Y, tokrat z razstavo 25/7? It’s only natural, s katero predstavlja, zdaj že kar tradicionalno, dela petih nadobudnih slovenskih umetnikov mlajše generacije. V ospredju je pestro dogajanje na trenutni domači umetniški sceni, kjer se rojevajo in zorijo vedno novi talenti, nekateri še v svojih povojih na umetniških akademijah, drugi že na svobodnih umetniških poteh, ki pa niti za trenutek ne zaostajajo z nagovarjanjem aktualnih problematik doma in po svetu.

Ena takšnih problematik je tematika letošnje edicije festivala Ljubljana Art Weekend (LJUBAW), ki se dotika vprašanja prekarnosti današnjih oblik dela. Pričujoča razstava se ob uspešnem sodelovanju s festivalom LJUBAW nanj tudi tematsko naslanja, a si hkrati zastavlja svoj interpretacijski okvir.

Razstavljajo Patrik Dvorščak, Jurij Hartman, Petra Korent, Oskar Slabe in Neža Šivec.

1. Opis razstave
Opis razstave

ECOART festival že četrto leto zapored odpira svoja vrata v Galeriji Y, tokrat z razstavo 25/7? It’s only natural, s katero predstavlja, zdaj že kar tradicionalno, dela petih nadobudnih slovenskih umetnikov mlajše generacije. V ospredju je pestro dogajanje na trenutni domači umetniški sceni, kjer se rojevajo in zorijo vedno novi talenti, nekateri še v svojih povojih na umetniških akademijah, drugi že na svobodnih umetniških poteh, ki pa niti za trenutek ne zaostajajo z nagovarjanjem aktualnih problematik doma in po svetu.

Ena takšnih problematik je tematika letošnje edicije festivala Ljubljana Art Weekend (LJUBAW), ki se dotika vprašanja prekarnosti današnjih oblik dela. Pričujoča razstava se ob uspešnem sodelovanju s festivalom LJUBAW nanj tudi tematsko naslanja, a si hkrati zastavlja svoj interpretacijski okvir. Prekarno delo tako pogleda zlasti z vidika vsakodnevne borbe za preživetje mladih umetnikov, za katere lahko trdimo, da ustvarjajo dela, tj. umetniška dela, ki jih je težko vrednotiti po preprosti kupčijski lestvici »za toliko blaga, toliko denarja«.

Mladi umetniki se že kot študenti soočajo z realnostjo svojega poklica. Peterica, ki se predstavlja na razstavi, zarisuje pot, ki jo mora prehoditi študent umetnosti, da doseže status samostojnega delavca v kulturi. Ta od umetnika terja veliko neplačanih ur in nadurnega dela, samopromocije prek družbenih omrežij, predstavljanja vedno nove in udarne produkcije v referenčnih galerijah ter prerivanja na razstave in še in še. Umetnik mora delovati v skladu z današnjimi pogosto neizprosnimi tržnimi mehanizmi, ki vodijo v povsem neekološko prenasičenost fizičnega in virtualnega okolja z že vnaprej razvrednoteno hiperprodukcijo, ki čaka na odkup. Pri tem se zdi umetnikovo razdajanje nekaj običajnega in ne rezultat trenutne človeške zablode.

Razstava je medijsko razgibana: od kiparstva in slikarstva, do stenske risbe, grafik in videa. Vsak izmed umetnikov predstavlja svoj pogled na zastavljeno tematiko, glede na medij, ki ga obdeluje, in tisto, kar izstopa v njegovem vsakdanu. Petra Korent je kiparka, ki si je ravnokar priborila status kulturnice, in mladopečena mamica. Na razstavo prihaja s skulpturo, simbolno zgrajeno iz osmih lesenih pručk, ki črpajo navdih iz obrti. Pručke nastopajo kot umetniško delo le v celoti, obiskovalec pa lahko kupi, če želi, zgolj eno pručko, ki mu ne bo služila kot umetniško delo, ampak kot uporabni predmet. To dejanje pa bo, hočemo ali nočemo, razvrednotilo skulpturo, saj bo kupljena pručka kmalu pozabljena ležala nekje doma, nanjo pa bomo stopili le, ko bomo morali nekaj vzeti z vrhnje police v shrambi.

S podobnim vprašanjem vrednosti umetniškega dela se tokrat ukvarja Neža Šivec, ilustratorka in mlada stripovska ustvarjalka, ki je namesto statusa kulturnice izbrala drugačno pot, in sicer zaposlitev v okviru socialnega dela v podporo tistim, ki so bili pahnjeni na rob družbe. Za razstavo je pripravila stensko risbo v oglju, kar je sama po sebi izredno ekspresivna in pripovedna tehnika. Vrsta manjših podob, ki govorijo o življenju in delu posameznika, se pred gledalcem zgošča v večjo figuro starca, ki praznih rok zre vanj. Starec gledalcu v darilo ponuja svoje življenje, delo in izkušnje, morda pa le prazen nič.

V igro razmerij velikosti podob se vključuje Jurij Hartman, študent tretjega letnika slikarstva, ki se na razstavi predstavlja z diptihoma slik in grafik. Grafika je nanj naredila velik vtis že v srednji šoli, sedaj pa išče povezave med medijema in hkrati v ospredje postavlja mehanizme tehnične reprodukcije podob in simulakra. Tako vstopa v digitalni svet nenehnega spreminjanja prvotnega pomena podob, ki se znajdejo v vrsti novih kontekstov. Njegov diptih v slikarskem mediju simulira podobo, vzeto iz grafičnega tiska, pri čemer se avtor poigra tudi z idejo strojne perfekcije. Njegov diptih grafik pa ob bok postavlja četrtino podobe in štiri stotine grafičnega zapisa, ki to podobo ustvarja. Pri tem se porodi vprašanje o tem, kaj podoba sploh je.

Raznolikost medijev pri ustvarjanju zaznamo tudi pri Patriku Dvorščaku, slikarju, ki je v polnem zamahu svojega poklica, saj ima za seboj že dobro število samostojnih in skupinskih razstav. Predstavljena dela s slikarjevim tipičnim umetniškim izrazom v razstavo vnašajo lahkotnost, hkrati pa provokativnost, saj od gledalca terjajo poglobitev in raziskovanje platna ad finitum. Mladi slikar nastopa z zrelostjo in izredno premišljenim pristopom k slikarskemu mediju, značilnim za nekoga, ki se v polnosti sooča s kruto realnostjo slikarskega poklica. Tako grafike kot slike na razstavi govorijo o stanju in bivanju človeka v kapitalističnem sistemu današnjega časa ter gledalca med drugim vabijo k refleksiji lastnega početja.

Tržni in digitalni marketinški principi pa zanimajo magistrskega študenta grafičnega oblikovanja Oskarja Slabeta. Na razstavi se predstavlja z video instalacijo in foto albumom, pri čemer v luč postavlja temeljne človeške potrebe, ki so postale ujetnice marketinških zvijač. Video gledalca postavi nekam v prihodnost, v življenje po smrti, ko bo naša zavest obstajala na virtualnih kanalih. To dejanje pa ne bo brez cene; mirno bivanje zavesti bo ovirala množica oglaševalskih motilcev, razen če bomo plačevali mesečno naročnino paketa premium. V foto albumu se umetnik poigra še s človeško potrebo po ljubezni in z intimnimi spomini, ki so lahko poustvarjeni tudi zavoljo plasiranja produktov neposredno v možganske celice.


Petra Korent (1997) se primarno ukvarja z ilustracijo. Širši publiki se je prvič predstavila s samostojno razstavo v galeriji DobraVaga leta 2016. Od takrat aktivno sodeluje na skupinskih in samostojnih razstavah na Balkanu. Je članica umetniškega kolektiva Podmladek. Z igrivim pristopom in humorjem raziskuje ter beleži trenutke svojega vsakdana, ki so lahko intimni ali pa ne. Ustvarjanje vidi kot svojevrsten dnevnik, kjer s pomočjo linijske risbe in drugih medijev, ki jih nenehno nadgrajuje, izraža svoje občutke in doživetja.

Neža Šivec (1996) je leta 2021 z magistrsko nalogo o stripu pod mentorstvom Milana Eriča in Damijana Stepančiča zaključila magistrski študij ilustracije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Kot študentka je sodelovala pri več skupinskih razstavah. Ilustrirala je novo izdajo mladinskega romana Gimnazijka Antona Ingoliča (Beletrina, 2023) ter izdelala strip Črepinje, zgodbo o brezdomstvu in iskanju doma (Stripburger, 2023). Od leta 2021 je sodelavka Društva prostovoljcev Vincencijeve zveze dobrote, humanitarne organizacije, ki se posveča zlasti pomoči brezdomcem.

Jurij Hartman (2002) je leta 2021 zaključil šolanje na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo. Istega leta je pričel s študijem na slikarskem oddelku Akademije za likovno umetnost in oblikovanje. Je interdisciplinarni vizualni umetnik, čigar praksa obsega številne discipline likovne umetnosti, multimedijske produkcije in oblikovanja. Znotraj multimedije in instalacij raziskuje vlogo sodobnih tehnologij in vmesnikov ter tako ustvarja konstruirane vsebine in digitalne »mediated« prostore za poglobljeno izkušnjo gledalcev ob stiku z njegovimi umetniškimi deli. Aktivno sodeluje na domačih in tujih samostojnih ter skupinskih razstavah.

Patrik Dvorščak (1995) je srednješolsko izobrazbo pridobil na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo – smer Umetniška gimnazija. Izobraževanje je nadaljeval s študijem na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, smer Slikarstvo. Diplomiral je leta 2017, v letu 2022 pa zaključil še magistrski študij slikarstva. Trenutno živi in dela v Ljubljani. Sodeloval je že na številnih domačih in tujih samostojnih in skupinskih razstavah ter delavnicah. Posveča se dualistični naravi človeka ter njegovi relaciji do realnosti in objekta, pri čemer ga zanima njuna medsebojna povezanost. Ob tem spoznava, da človek neizogibno deluje proti svojim boljšim interesom (potencialom), ker sledi svojemu navideznemu kapitalistično zasnovanemu herojskemu sistemu. Skupaj z mnoštvom elementov v likovni stvaritvi postavlja gledalca v pozicijo soustvarjalca naslikanega sveta, saj meni, da smo ljudje v času našega življenja sočasno odgovorni ne samo za lastna življenja, ampak tudi za življenja drugih.

Oskar Slabe (1996) je leta 2018 zaključil Fakulteto za dizajn v Ljubljani, smer Vizualne komunikacije. Trenutno zaključuje magistrski študij grafičnega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Tekom študija je poleg akademske izobrazbe pridobil veliko izkušenj tudi kot samostojni podjetnik. Je soustanovitelj podjetja Totem Hoarder Games, ki je v letu 2023 uspešno izvedlo Kickstarter kampanjo za prvo avtorsko igro s kartami, imenovano Totem Hoarder. Poleg oblikovanja in animiranja se ustvarjalno udejanja tudi v svetu umetnosti, glasbene produkcije in vizualnega DJ-anja na dogodkih. Sodeluje na domačih in tujih skupinskih razstavah.

1. Podrobnosti
Naziv razstave 25/7? It's only natural
Trajanje razstave 17.5.2024 - 8.7.2024
Čas ogleda razstave 0:00 - 0:00
Datum otvoritve 17.5.2024
Ura otvoritve 19:00
Lokacija Y Gallery, Ljubljana
Avtorji Patrik Dvorščak, Jurij Hartman, Petra Korent, Oskar Slabe, Neža Šivec
Kustosi Eva Stamboldžioski in Maša Šebek
Tip razstave Skupinska razstava
Organizator Y Gallery
Organizator naslov Trubarjeva 79
Organizator kraj 1000 Ljubljana
2. Multimedija

Mnenja zbirateljev o razstavi

Prijavite se kot član kluba zbirateljev in si oglejte mnenja ostalih članov o razstavi ali oddajte svoje mnenje.
Prijavite se na e-novice za razstave
Prijavite se na e-novice za razstave

Prijavite se na e-novice o razstavah in dogodkih in bodite obveščeni o vseh pomembnih razstavah in dogodkih, ki se dogajajo na področju likovne umetnosti v Sloveniji.

Spremljajte razstave

Napovednik razstav in dogodkov