Residenčni programi v vašem podjetju z akademskim umetnikom in profesionalnimi kuratorji
- Z residenčnim programom podjetje zagotovi avtorju v podjetju primeren in miren prostor za ustvarjanje in razstavljanje, ustrezno plačilo ter dostop do uporabnih in zavrženih materialov za ustvarjanje unikatnega umetniškega dela, ki najbolje predstavlja razumevanje in videnje podjetja skozi oči avtorja. Podjetje v zahvalo za sodelovanje in priložnost od avtorja v trajno last prejme umetniško delo, ki je nastalo v času residenčnega programa.
- Residenčni program podjetju omogoča ustvarjanje kreativne skupnosti v podjetju, ki spodbuja domišljijo na delovnem mestu in rešuje specifične probleme podjetja na umetniški način. Ta način sodelovanja sporoča, da sta umetnik in vrhunska umetnost za podjetje dragocena in da imata ustvarjanje in delo, ki ju opravlja umetnik, veliko dodano vrednost za podjetje.
- Pred pripravo in izvedbo residenčnega programa se najprej vprašajte, kakšen je izziv, ki ga želite rešiti, in nato se vprašajte, ali ga lahko poskušamo rešiti s svežim in neobremenjenim pristopom ter ustvarjalnim in kreativnim delom umetnika. Rezidenčni programi imajo poslanstvo prenosa idej, miselnosti ter formalne in neformalne izmenjave znanj, izkušenj in spretnosti med umetnikom in zaposlenimi.
- Residenčni programi so lahko kratkotrajni ali dolgoročni z enim ali več umetnikov. Primerni so za podjetja, ki želijo ustvariti delovna okolja, bogata z umetnostjo, umetniškimi programi, kreativnostjo in netradicionalnim razmišljanjem ter želijo eksperimentirati z novimi delovnimi okolji in interdisciplinarnim sodelovanjem. Z zagotavljanjem novega kreativnega prostora v podjetju, v katerem se odvija residenčni program in kjer se procesi lahko izvajajo drugače (pride lahko do eksperimentiranja in obravnavanj neprijetnih tem), lahko vplivamo na spremembo organizacije, kulture in njenih zaposlenih. Rezidenčni program, ki ga izvaja Galerija SLOART skupaj z akademskim umetnikom in profesionalnim kuratorjem, traja v povprečju 2 meseca. Ti programi se največkrat izvajajo v sodelovanju z vodstvom podjetja, upraviteljem stavbe in umetniškimi promotorji v podjetju ter z oddelkom za komuniciranje in marketing.
- Vsa največja in najpomembnejša podjetja na svetu, kot so Google, Microsoft, Facebook, Banks of America, izvajajo različne rezidenčne programe. Facebook ima proaktiven ter trajnostni residenčni program in je eden izmed najinovativnejših podjetniških umetniških rezidenčnih programov na svetu. Ob tem umetniki v podjetju ustvarjajo in razstavljajo ter imajo priložnosti, da sodelujejo z zaposlenimi, obenem pa imajo popolno svobodo, da počnejo, kar želijo.
Residenčni program se lahko izvaja na tematskih področjih:
- Razvoj novih produktov ter storitev in umetnost
- Marketing in umetnost
- Učenje, ustvarjalnost in umetnost
- Zavzetost zaposlenih in umetnost
- Vodstvo in umetnost
- Upravljanje sprememb in umetnost
- Družbena odgovornost in umetnost
- Okolijska odgovornost in umetnost