Kako postati profesionalni umetniški zbiratelj?

  • Zbiranje umetniških del je nekaj popolnoma drugega kot občasen nakup umetnin. To je načrtovana in dolgotrajna aktivnost zbiranja in pridobivanja umetnin, ki so povezane s cilji vaše umetniške zbirke in dajejo veliko užitka in zadovoljstva. To je vaša naložba v prihodnost in zapuščino, ki zahteva pametne in premišljene odločitve, dobro planiranje in predvsem veliko sreče, saj kvalitetna, zaokrožena zbirka lahko postane finančno izjemno dragocena, njena kulturna vrednost pa je tisto, kar jo naredi neprecenljivo.
  • Za nove in mlajše zbiratelje, ki zbirajo umetniška dela manj kot 3 leta, je najpomembnejše izobraževanje. Pri definiranju osebnega okusa in strasti do zbiranja ter izgradnji svoje umetniške zbirke se lahko osredotočite na zgodovinsko gibanje ali trenutek, kot sta recimo impresionizem ali sodobna umetnost. Lahko pa svojo umetniško zbirko omejite na omejeno število vrhunskih slikarjev in na ta način usmerite umetniško zbirko v globino, kot je recimo umetniška zbirka Marija Preglja ali Gabrijela Stupice.
  • Nekateri zbiratelji zbirajo umetniška dela izključno le na podlagi žanra, medija, teme ali vsebine. Nekateri zbiratelji pa zbirajo in investirajo predvsem v kvalitetne mlade avtorje, ki imajo možnosti za finančni uspeh, saj so njihove cene ugodne. Če komu od teh zares uspe, da v naslednjih desetletjih postane veliko ime in ima potencial, da zraste na vrednosti, je to lahko za izkušene zbiratelje donosna investicija, ki pa vseeno prinaša določena tveganja. V tem primeru za gradnjo umetniške zbirke ne potrebujete velikega zneska, zato je nakup kvalitetnega in potencialna mladega avtorja lahko dobra pot za začetek.
  • Nekateri zbiratelji gradijo svoje umetniške zbirke z namenom razstavljanja, izobraževanja, raziskovanja ter varovanja kulturne dediščine. Ne glede na vaš pristop naj vas v privlačni umetniški svet vodita vaša strast in občutek in ne le zaslužek. Najprej se odločite, kaj vam je všeč, kaj vas zanima in kakšni so vaši interesi in želje. Vaša umetniška zbirka predstavlja in odraža vas. Gradnja kvalitetne, zaokrožene in fokusirane zbirke z vsebino in izraženim sporočilom je dolgotrajno vseživljenjsko delo in velika pustolovščina, ki zahteva raziskovalno delo in stalno izobraževanje, saj to omogoča zbiratelju, da lahko izbere v pravem trenutku pravo umetniško delo, ki bo pomembno za obogatitev njegove umetniške zbirke. Galerija SLOART vam lahko svetuje pri vaši zbirateljski poti in upravljanju vaše umetniške zbirke, izobraževanju in pri nakupu umetniških del, sčasoma pa bo vaše oko postalo izostreno in boste sami prepoznali kvaliteto in vrednost.

Zakaj zbiratelji zbirajo umetniška dela?

Naše številne stranke zbirajo umetniška dela iz različnih razlogov.
Doživetje
  • Ker ljubijo, cenijo in čutijo umetnost ter jo želijo vsakodnevno doživljati doma ali v svojih poslovnih prostorih. Zaradi umetnosti se počutijo bolje, uživajo in so zadovoljnejši v okolju, kjer preživijo večino časa.
  • Zbiratelji umetniških del običajno poznajo in spremljajo umetnika, mu pomagajo, zaupajo ter ga podpirajo in promovirajo pri njegovem delu, ustvarjanju in karieri. Te stranke vzpostavijo oseben odnos, spoštovanje in povezavo z umetnikom ter njegovimi idejami, zgodbo, izjavami, mislimi, pogledom na svet in perspektivami. Te stranke globoko doživljajo, cenijo in razumejo umetnost ter so pogosto meceni avtorjev.
  • Preprosto uživajo ob nakupovanju umetniških del in raziskovanju ter odkrivanju novih avtorjev. Ko umetniško delo prvič obesite na steno in ga pogledate, je to neprecenljivo in nepozabno doživetje, ki ga boste lahko delili in podoživljali še leta.
  • Podjetje kupi umetniško delo in ga postavi v sprejemne prostore, konferenčne sobe in dvorane, prostore za druženje ali direktorjevo pisarno. Tam ga lahko stranke in kupci doživijo in vzpostavijo odnos z umetniškim delom, vi pa jih lahko na ta način impresionirate. Vsaka stranka doživlja umetnost osebno in s tem se lahko preko umetniškega dela identificira z blagovno znamko, vrednotami ali lastnikom oziroma direktorjem podjetja, ki z umetniškim delom ali zbirko izrazi nekaj o sebi in podjetju.
Čustva
  • Zbiratelj umetniškega dela išče povezavo med delom in svojimi željami, življenjskim stilom, identiteto, interesi, prepričanji, vrednotami, občutki, samopodobo, poklicem, hobiji na socialno in vizualno sprejemljiv in kreativen način. Umetnost je močna oblika izražanja ne samo za avtorja, ki je umetniško delo naredil, ampak tudi za tistega, ki jo kupi in jo ima v lasti.
  • Čustvena povezava z umetniškim delom, kjer umetniško delo spominja na vesel, ponosen ali žalosten trenutek v življenju.
  • Nakup umetniškega dela je lahko vredno in unikatno darilo, ki traja večno, predvsem za posebna obdarovanja za družinske člane, prijatelje ali sodelavce. Umetniško delo lahko podarite kot svečano darilo za poroko, upokojitev, dokončanje mature ali za diplomo, magisterij ali doktorat oziroma rojstni dan. Umetniška dela so darila, ki trajajo večno, in so dediščina novim generacijam.
Status
  • Nakup vrhunskega umetniškega dela je pogosto odraz družbenega in socialnega statusa, kjer nakup prvorazrednih avtorjev in umetnin predstavlja prestiž in statusni simbol za dosežke in uspehe v življenju. Ta umetniška dela so pri strankah razstavljena v posebnih prostorih, kjer stranka živi ali dela in so vidna drugim le v okviru privatnih obiskov in ogledov, v določenih primerih pa so na voljo širši javnosti v posebnih odprtih prostorih.
  • Nekateri družbeno odgovorni zbiratelji po smrti donirajo svoje dragocene umetniške zbirke javnim galerijam in muzejem ter se tako za vedno zapišejo v umetnostno zgodovino.
  • Podjetja z investicijo v umetniške zbirke ter s podporo talentiranim umetnikom izvajajo svojo kulturno strategijo ter družbeno odgovornost in na ta način izboljšujejo ugled blagovne znamke in podjetja v skupnosti.
  • Posedovanje umetniškega dela in zanimanje za umetnost dokazujeta določeno stopnjo izobraženosti, inteligence, čustvene zrelosti in okusa.
Kvaliteta življenja
  • Umetniško delo izboljša kakovost življenja, zato je pogosto osrednja misel pri opremljanju doma ali poslovnih prostorov. Pričakuje se, da se bo umetniško delo ujemalo s stilom, barvo, velikostjo in arhitekturo prostorov. Umetnost izboljšuje kvaliteto življenja in pooseblja prostore, saj se veliko bolje počutimo v lepem okolju z vrhunskimi umetninami kot v okolju z belimi praznimi stenami. Prav tako so nad umetnostjo zelo očarani otroci, saj vzpodbuja njihovo zanimanje, domišljijo, kreativnost in raziskovanje ter jih zabava in vzpodbuja k risanju.
  • Umetnost vzpodbuja pogovore, dialoge, izmenjavo mnenj. Ljudem daje možnost in dovoljenje, da delijo svoje misli, občutke, ideje in vtise, ki jih običajno ne bi delili.
  • Vrhunska umetniška dela ali umetniška zbirka omogočajo, da so zaposleni ponosni na podjetje, kjer delajo, in s tem povečujete produktivnost, inspiracijo, zadovoljstvo in kreativnost zaposlenih.
Zbirateljstvo in investiranje
  • Zbirateljstvo določenih avtorjev, obdobij, tehnik ali žanrov. Te stranke doživljajo veliko osebno izpopolnitev vsakič, kadar dodajo umetniško delo v svojo umetniško zbirko. Te stranke so strastne, imajo prefinjen okus, se nenehno izobražujejo z obiski galerij in muzejev, imajo zmožnost identificirati najboljša in najkvalitetnejša dela na trgu ter zelo redko prodajo umetniško delo iz svoje zbirke. Impresivna in obsežna umetniška zbirka, ki se bogati in gradi več let ali desetletij, lahko zelo poveča ugled lastnika v družbenem okolju in med drugimi zbiratelji ter ustvarja in krepi družbene vezi.
  • Pogosto gre za investiranje v umetnost, predvsem v prvorazredne umetnine in avtorje, ki so preživeli čas, trende in modo, ali investiranje v zelo perspektivne in talentirane umetnike mlajše in srednje generacije, ki predstavljajo večji rizik, vendar lahko na dolgi rok prinesejo večje donose. Umetnine so ena izmed redkih investicij, ki jo lahko imate pri sebi in jo uporabljate ter jo postavite vsem na ogled, prav tako pa je lahko dolgoročna investicija in dediščina, ki jo lahko zapustite svojim otrokom ali vnukom. So pa investitorji v umetnost najprej zbiratelji in šele potem investitorji.
  • Nakup specifičnega umetniškega dela zaradi vpliva in njegove pomembnosti v zgodovini, njenega kulturnega vpliva, kvalitete, stila ali načina izdelave.

Eksluzivni dostop za člane kluba zbirateljev

Zaupna prodaja

Ekskluzivni dostop do najboljših umetnin v zaupni prodaji

Dražba

Ekskluzivni dostop do najboljših umetnin na dražbi

Kuratorji in zbirke

Ekskluzivni dostop do profesionalno kuriranih umetniških zbirk

Dogodki in razstave

Ekskluzivni dostop do predhodnih ogledov določenih razstav

Koraki in nasveti za začetne in izkušene zbiratelje

  • naredite skrben pregled slovenskega umetniškega trga ter preglejte knjige in monografije avtorjev
  • raziskujte in se izobražujte o likovni umetnosti in zgodovini
  • povežite se z drugimi zbiratelji, najdite inspiracijo in se posvetujte z njimi
  • obiskujte muzeje in razstave ter berite strokovne revije in mnenja likovnih kritikov
  • poiščite si občasnega ali stalnega strokovnega svetovalca za likovno umetnost
  • včlanite se v klub zbirateljev Galerije SLOART, da boste dobili dostop do najboljših umetnin in številne druge ugodnosti in privilegije
  • prijavite se na listo za obveščanje Galerije SLOART
  • določite svoj budget za nakupe in se ga držite
  • zaupajte svojemu instinktu in kupite le tisto, kar vam je všeč, ob čemer boste dolgoročno uživali
  • bodite strastni, imejte fokus in cilje ter predvsem ljubezen do vrhunske likovne umetnosti
  • poskrbite za strokovno upravljanje umetniške zbirke
  • če investirate v umetnost, se posvetujte s strokovnjaki glede tveganj in razpršite svojo umetniško zbirko
  • vzemite in shranite račune, certifikate ter vso ostalo dokumentacijo
  • kurirajte svojo zbirko in občasno zamenjajte postavitve
  • razmišljajte o prihodnosti in prenosu umetniške zbirke na dediče

Podjetniške umetniške zbirke

Zakaj in kako začeti s podjetniško umetniško zbirko?
  • Na tisoče podjetij danes zbira umetnost, ampak le redkim uspe doseči nivo umetnosti zbiranja. Vse se je začelo z Rockefellerjem, ki na splošno velja za očeta modernega podjetniškega zbiranja umetnin. Največja nemška banka Deutsche Bank ima danes v lasti eno največjih in najpomembnejših umetnostnih zbirk na svetu s skoraj 60.000 objekti in nastaja od leta 1979. Prav tako se številne luksuzne blagovne znamke obračajo na področje umetnosti z namenom krepitve blagovne znamke – največja luksuzna modna skupina LVMH in njihova fundacija Fondation Louis Vuitton je leta 2014 odprla muzej v Parizu, vreden 143 milijonov $.
  • Odkar je banka Monte dei Paschi di Siena ustanovila prvo podjetniško zbirko leta 1472, so smeri umetniških programov in zbirk bile primarno diktirane iz strasti lastnika ali glavnega direktorja. Vendar se v zadnjem času, odkar se je interes za podjetniške umetniške zbirke povečal, stvari začele spreminjati in namesto šefovega osebnega projekta je danes to za podjetje postalo močno PR-orodje, ki komunicira prestiž in dober okus za stranke, zaposlene in poslovne partnerje. Prav tako se je spremenil fokus umetniškega programa spet navznoter, saj mora umetnost služiti zaposlenim, da izboljšajo svoje pisarne in poslovne prostore, delovne pogoje in da izražajo vrednote podjetja. Podjetja s tem upajo na zaposlovanje mladih talentov, saj dajejo vedno večji fokus milenijskemu prijateljskemu etosu, kulturnemu okolju in družbeni odgovornosti. In ker milenijci postajajo dominantna delovna sila, podjetje spreminjajo stare delovne prostore in prakse na delovnem mestu. Prav tako pa dajo milenijci veliko več poudarka doživetju na delovnem mestu kot drugim materialnim stvarem. Podjetja zbirajo umetniška dela, da izboljšajo svojo podobo in blagovno znamko, ustvarjajo kulturno dediščino, služijo svojim strankam ter zaposlenim in krepijo odnose z lokalno in širšo skupnostjo.
  • Gradnja umetniške zbirke in njeno dolgoročno vzdrževanje ne pomeni le kupiti in obesiti umetniške slike na stene pisarn in hodnikov, ampak se je tega potrebno lotiti premišljeno in načrtovano. Ob začetku gradnje podjetniške umetniške zbirke je priporočeno, da najprej z nekaj zelo uveljavljenimi umetniki ustvarite kvalitetno jedro umetniške zbirke in kasneje začnete dopolnjevati umetniško zbirko z mlajšimi talentiranimi umetniki.
  • Za začetek je priporočeno kupiti eno ali več pomembnejših kvalitetnih del uveljavljenih umetnikov, ki ustrezajo duhu in vrednotam podjetja in ciljem umetniške zbirke ter potem dodajati manjše kose istega ali drugega avtorja. Ob naslednjem nakupu izberite novega avtorja, ki ustreza ciljem umetniške zbirke, in kriterijem, kaj želi podjetje doseči z umetniško zbirko. Če gre za začetek gradnje podjetniške zbirke v manjšem podjetju ali pri samostojnem podjetniku z omejenimi sredstvi, pa priporočamo, da začnete graditi umetniško zbirko z novimi, manj uveljavljenimi, vendar kvalitetnimi in talentiranimi umetniki. To je vaša naložba v identiteto vašega podjetja, s čimer se boste diferencirali od konkurence, kadar stranke ali poslovni partnerji pridejo na obisk v vaše podjetje.
  • V veliko podjetjih se zgodi, da imajo interes za umetnost glavni direktor ali uprava, vendar je za gradnjo in upravljanje kvalitetne podjetniške zbirke zelo pomembno, da je v rokah tistih, ki se odločajo glede na strategijo in cilje umetniške zbirke in bodo preživeli mandat in interese direktorja. Strategija in cilji podjetja se lahko spreminjajo z vsako menjavo vodstva, vendar bi naj likovna zbirka ohranjala svojo integriteto in usmerjenost na dolgi rok. Zato je najbolje, da je vaša umetniška zbirka vključena in vgrajena v vse ravni organizacije in strategije podjetja. Šele potem umetniška zbirka predstavlja identiteto podjetja in ima svojo dodano vrednost. Priporočeno je, da se v podjetju ustanovi odbor, ki sodeluje z zunanjimi strokovnjaki na področju umetnosti in sledi svojim ciljem ter pripravi in potrdi pravilnike, navodila in postopke za kuriranje, nego, konserviranje ter vzdrževanje in upravljanje umetniške zbirke.
  • Podjetja lahko razširijo svoje delovanje tudi izven zbiranja umetniških del in vključijo v svojo strategijo umetniški program in dogodke ter na ta način svojo blagovno znamko približajo novim ciljnim skupinam in se s tem še bolj približajo svojim strankam, partnerjem, zaposlenim in skupnosti. S tem lahko dodajo novo dimenzijo svoje družbene odgovornosti in znatno povečajo pozitivno podobo svoje blagovne znamke v lokalni skupnosti, saj zagotavljajo pomembno podporo talentiranim slovenskim umetnikov.
Upravljanje zasebnih in podjetniških umetniških zbirk
  • Galerija SLOART sodeluje s številnimi uveljavljenimi in novimi zbiratelji pri izgradnji, kuriranju, upravljanju, negi, vzdrževanju in predstavitvi njihovih izjemnih umetniških zbirk glede na najvišje standarde, ki veljajo na trgu. Če iščete le čudovito umetnino, s katero boste povečali svojo umetniško zbirko, ali iščete investicijo oziroma želite prodati umetniško delo iz svoje zbirke, vam bodo naši strokovni sodelavci z veseljem strokovno svetovali. Umetniška zbirka je lahko pomembna dragocenost vašega doma ali podjetja in lahko spodbuja vaše domače, zaposlene oz. stranke k raziskovanju idej, povečanju kreativnosti in razmišljanju, prav tako pa polepša in dvigne kakovost vašega doma in poslovnih prostorov. Vaša umetniška zbirka je dobrina, ki ima velik simbolni pomen ter veliko materialno vrednost in je precejšnja naložba vašega časa, denarja in ljubezni. Z rastjo umetniške zbirke boste potrebovali strokovno pomoč in svetovanje pri upravljanju umetniške zbirke, zato vam kot zanesljiv, diskreten in zaupanja vreden partner skupaj s strokovnimi zunanjimi sodelavci nudimo celovite storitve pri upravljanju vaše umetniške zbirke. Nudimo vam pomoč pri začetkih izgradnje in upravljanja umetniške zbirke ter pomagamo pri velikih umetniških zbirkah in posebnih projektih, ki so prilagojeni potrebam stranke.

Več informacij o upravljanju umetniških zbirk

Upravljanje umetniških zbirk

Mecenstvo

  • Mecenstvo je prostovoljna podpora, spodbuda, privilegij ali finančna pomoč, ki jo posameznik ali organizacija podari ali nudi umetniku. V zgodovini so pokrovitelji umetnosti bili predvsem kralji, plemiči, papeži in bogati posamezniki, ki so neposredno podpirali življenja slikarjev, kiparjev in glasbenikov ter so z njimi potrdili svoje politične in družbene ambicije, socialni status in ugled ter imeli od tega določene koristi. Beseda "mecen" izhaja iz latinščine: "patronus" ("patron"), tisti, ki daje ugodnosti svojim strankam. Najbolj znan slovenski mecen je bil uspešen podjetnik in eden najbogatejših Slovencev Žiga Zois. Danes so meceni predvsem družbenoodgovorni podjetniki in organizacije, startupi, znanstveniki, profesorji, zdravniki, odvetniki in drugi kulturno ozaveščeni posamezniki, ki podpirajo umetnike mlajše in srednje generacije. Veliko mecenov po svoji smrti donira svoje zbirke muzejem in javnim galerijam.
  • V Galeriji SLOART lahko pridobite status mecena avtorja tako, da od določenega avtorja ali izbrane skupine avtorjev, ki sodelujejo v programu mecenstva, kupite dve sliki na leto v skupnem znesku vsaj 3000 EUR. Status mecenstva pomeni za mecena predvsem simbolni pomen in je prvotno namenjen finančni pomoči avtorju, kar bo avtorju omogočalo nadaljnje delo, razvoj, kreativnost in svobodno izražanje.
  • Z nakupom umetniških slik, ki postanejo vaša last, pridobite možnost brezplačne prestižne in elitne promocije ter objave vašega podjetja ali vas kot posameznika na spletni strani za mecene Galerije SLOART in na profilu avtorja. Pridobili boste promocijo v določenih publikacijah avtorja ob razstavah in določene privilegije, kot so prednostni nakupi umetnin ter povabilo na posebne dogodke avtorja v času trajanja mecenstva ter članstvo v klubu zbirateljev. Mecen lahko postanete tudi tako, da avtorju vsak mesec donirate določen znesek za delovanje ali financirate morebitno postavitev razstave, izdajo kataloga ali donirate v SLOART umetniški fond za raziskovalno dejavnost in izobraževanje talentiranih slovenskih avtorjev v tujini. Če v vašem podjetju že sponzorirate kulturne, športne in druge vsebine, lahko en del teh sredstev namenite za podporo likovne umetnosti in talentiranih likovnih umetnikov ter si na ta način ustvarjate podjetniško umetniško zbirko. Mnogo uglednih podjetij in posameznikov je danes mecenov kulture, saj s tem potrjujejo svoj uspeh v poslovanju. Našo spletno stran Galerije SLOART obišče veliko število podjetnikov, uspešnih posameznikov, odvetnikov, zdravnikov in kot mecen likovne umetnosti se lahko na ta način ekskluzivno in prestižno predstavite vsem našim strankam.
Motivi, ki ženejo mecene
  • prestiž – deli in soustvarja avtorjev uspeh
  • užitek – uživa v določeni umetniški zvrsti
  • počutje – se počuti dobro ob pomoči avtorju
  • dobiček – dolgoročna potencialna investicija

Zaupa nam več kot 100.000 obiskovalcev in številni umetniki

“Galerija in dražbena hiša SLOART vam omogoča 100% transparentni nakup in prodajo umetnin z objavljenimi cenami, izdanim računom, certifikatom in garancijo.”

MMag. Damjan Kosec Direktor SLOART
Pomoč in pogosta vprašanja

Tukaj lahko pridobite odgovore na najpogostejša vprašanja.

Kontaktirajte nas

Kontaktirajte nas za dodatne informacije.

O SLOART in zaposlenih

Oglejte si informacije o Galeriji SLOART in zaposlenih.

Pohvale in pritožbe

Naprošamo vas, da nam sporočite vse vaše pohvale in pritožbe glede naših storitev.