Tehnični opis: Olje na platno, signirana spodaj levo: VR., signirana in datirana na zadnji strani: VR. / Sašo Vrabič / 2022
Tematski opis: Sašo Vrabič pri pripovedovanju o sodobnem človeku uporablja razgibane figuralne prizore, osnovane na fotografijah. Klasična slika mu omogoča vpogled v subtilno, a določljivo premišljevanje o naravi človeka in njegovi povezanosti s tehnologijo. Format slike iz serije V oblaku se denimo zgleduje po obliki standardiziranih zaslonov pametnih telefonov. Delo nadgradi skrbno naslikan napis; izbran font ob spodnjem robu slike nastopa kot prepoznaven podnapis, ki opisuje zvok. Slika tako dobi dodatno dimenzijo, ki sprevrže njeno atmosfero in spreminja na prvi pogled nezahtevno vsebino. V številnih primerih je izziv določiti, ali je vzdušje na sliki meditativno, sproščujoče in spokojno ali hkrati tudi strašljivo, enigmatično, celo grozeče. Vsaka slika je ločen ambientalni kader; v objemu brezčasnosti jih hkrati prevevata izrazit čustven naboj in melanholija. V svojem eskapizmu in navezovanju na tehnološke impulze previdno nagovarjajo človeške strahove sodobnega sveta.
Tehnični opis: Olje na platno, signirana in datirana na zadnji strani: ARJAN / PREGL / 2024
Tematski opis: Delo Arjana Pregla je nasičeno s kontradiktornimi referencami na umetnostno zgodovino, sprevrženo ikonografijo, spletne vsebine in popularno kulturo. Kljub nekaterim jasnim navezavam na že obstoječe likovne arhetipe in njihov simbolizem se dela v svoji dvoumnosti in ironiji nanašajo na sodobnost in aktualna protislovja družbe. Odlikujejo jih avtorjevo poznavanje zgodovine umetnosti, hudomušna domišljija in ambivalentna sporočilnost. Osnovo za sliko predstavlja risba, ki nastane zelo spontano, brez zadržkov ali vnaprej določenih parametrov. Te nadgradi v tehnično dovršene oljne slike na platnu, ki jih odlikuje natančno polaganje barve okoli kontur. Slike so barvite, haptične, figure stilizirane, drzne, angažirane, brezsramne, včasih prismojene, a tudi agresivne in neposredno seksualne. Stilizirana podoba živo rdečega letečega feniksa, za katerim se skrivajo goreče stavbe, tako ponuja številna kritična branja, ki sovpadajo z aktualnim vzdušjem na globalnem geopolitičnem parketu.
Tehnični opis: Olje na platno, signirana in datirana na zadnji strani: UROŠ WEINBERGER / 2010
Tematski opis: Avtorjevo intimno vizijo prihodnosti zaznamujejo barvni kontrasti in dinamične kompozicije, v katerih prepleta tradicionalne slikarske tehnike s prvinami digitalne podobe. Z uporabo fluorescentnih barv, impasta in lazurnih nanosov ustvarja svetlobne učinke, ki spominjajo na zaslone televizij in računalnikov. Stilizirane kolaže sprva obdela digitalno, nato pa jih z nenehnim prilagajanjem in modifikacijami v tehniki olja prenese na platno. Posveča se ključnim družbenim temam, kot so razmerje med posameznikom in tehnologijo, ekološke krize ter nadzor nad svobodo. Njegova dela pogosto prikazujejo distopične prizore, ki učinkujejo kot apokaliptične napovedi. Z motiviko, kot so droni, digitalni piksli, skafandri, maske, kupole in vesoljska plovila, umetnik raziskuje vlogo tehnologije v sodobnem svetu ter njen vpliv na človeštvo in naravo.
Tehnični opis: Akril in maskirni trak na platno, signirana in datirana na zadnji strani: MITO GEGIČ / 2023
Tematski opis: Opus Mita Gegiča spremlja motivika lova, katere konotacija se spreminja glede na aktualne zgodovinsko-politične fenomene in družbene razmere. Lov kot ena najbolj arhaičnih dejavnosti deluje kot prispodoba nadzora, oblasti in nasilja, prepleta se z vprašanji migracij, političnih meja in konfliktov. Umetnik ga povezuje tudi s toksično moškostjo; lov postane metafora za agresivno uveljavljanje nadzora, kjer kraljujeta človeška apatičnost in moralna diskrepanca. Razvidna je značilna raba lepilnih trakov, ki jih avtor poslika, večkrat prelepi, ponovno izreže in skrbno rekonstruira v novonastalo delo, ki ima večjo otipljivost, dinamično zračnost in občutek naključne fragmentarnosti. Načrtno vključevanje živahnih barv v dela, ki so nasičena z delikatno in težko prebavljivo vsebino, poudarja protislovje ter eksponira kontrast, ki vzpostavlja satirično vzdušje in notranjo napetost.
Tehnični opis: Akril na platno, signirana in datirana na zadnji strani: Aleksij Kobal / 2024
Tematski opis: Sanjave podobe najrazličnejših arhitekturnih elementov in v neskončnost prepletenih mrežastih krajin se razdajajo kot svarilno ogledalo družbe – kot razmislek o nenehnem prepletanju sanj, znanosti, melanholičnih spominov in neizogibne entropije. Povedna vsebina posameznih del nikoli ni povsem neposredna, temveč meji na idejno abstrakcijo in načrtno ambivalenco. Igro temačnih senc in prostora dopolnjuje ikonografija, ki jo umetnik črpa iz umetnostne zgodovine, popularne kulture, tehnoloških inovacij in matematičnih teorij. Iznad oblakov, prek zgoščene digitalne mreže, vstaja velikan, ki aludira na Kolosa španskega baročnega slikarja Francisca de Goye. Simbolizira moč, dominantnost, vojno in smrt; nanaša se na vnovično ponavljanje zgodovine in grozote aktualnega, s tehnologijo podkrepljenega vojskovanja. V miniaturnih kockah upodobljena očesa namigujejo na omogočen pogled v središče dogajanja, kjer trpljenje drugega hitro postane apatičen resničnostni šov.
Tehnični opis: Olje na platno, signirana in datirana na zadnji strani: M Ficko / 2022
Tematski opis: Mitja Ficko je poznan predvsem po svojih monumentalnih atmosferičnih slikah, ki skozi njegovo lastno doživljanje občutenj in slikarsko kilometrino prosevajo nabor izvirnih vizualnih metafor. Njegove podobe − zdaj bolj abstraktne, spet drugič bolj figuralno določljive − gradi na podlagi nenehnega perspektivnega poigravanja in subtilnega prehajanja. S pomočjo plastenja in domiselnega konstruiranja gradi razgibane privlačne svetove, ki posrkajo v čuten likovni svet in gledalca povabijo k lastni, neobremenjeni interpretaciji. Subtilne mistike polne slike pogosto vključujejo motive skrivnostnih bitij in eksotičnih živali; ti se ponavljajo in v novih mističnih svetovih ter čutnih prilikah odigrajo vlogo naključnega protagonista.
Tehnični opis: Akril, blago in srebrni lističi na platno, signirana in datirana desno spodaj: Anja ‘21
Tematski opis: Zagonetna zasnova namišljene divjine Anje Kranjc je impulz za vstop v sfero podzavesti, čustev in sanj. Nasproti večnemu gibanju, valovanju in minljivosti človekovega bivanja je slikarka in kiparka postavila milino, ki preveva njeno plastično podobo, ustvarjeno z vidnimi intervencijami na naslikano platno. Tèma, ki jo postavlja narava skozi svetlobne nianse videnega, je glavna téma njenega utelešenja divjine, njene zaznave vidnega sveta. Namesto grobe lepote divjosti in nepredvidljivosti temačnih gozdov na velikem platnu išče pot, ki − kljub prevpraševanju o skrivnostnih dimenzijah življenja − presega strah in nemoč.
Tehnični opis: Olje na platno, signirana in datirana na zadnji strani: HUZJAN / 2024
Tematski opis: Zdenko Huzjan svojo izraznost usmerja v raziskovanje groteskne figuralike in brezprostorja. Svet, kot ga poznamo, se v njegovih delih nenehno spodmika in umika razsežnostim domišljijskega sveta. V svojih ciklih obravnava ontološke teme in vseskozi izpostavlja eksistencialno stisko; poetično pripoveduje o pristnosti, odsotnosti, življenju in smrti, minljivosti. Prepoznaven je po svoji svojevrstni likovni govorici, ki jo zaznamujejo antropomorfne podobe − lebdeče figure skrčenih teles, osamljeni gnezdilci, pozabljeni protagonisti. Četudi že skoraj popolnoma abstrakten, se znova in znova vrača k človeški figuri, ki v sanjavem, občutljivem, monokromnem svetu neskončnosti in psihotičnih vsebin simbolizira sočutno doživljanje in zlitje duhovnosti.
Tehnični opis: Barvni sitotisk, E.A., signirana desno spodaj in datirana levo spodaj: M. Krašovec /
1999
Tematski opis: Iz potrebe po vedenju o drugačnem je Metka Krašovec veliko potovala, v zrelih letih je največji miselni premik v njej pustilo daljše bivanje v Mehiki, kjer je bila tudi v kraju Cuernavaca, ki predstavlja enega od izvorov mezoameriške civilizacije. Malokateri slovenski umetnik je tako hlastno in vztrajno odpiral meje svojega horizonta: živeti drugje, zbežati iz svojega ozkega sveta v druge dežele, na drug kontinent, med druge kulture in med drugačne odnose. V upodobitev ptice med vejami, ribe na deblu in ljubezenskega para v objemu jo je zvabila ekstaza − primarna zveza med ljudmi, materijo in živalmi.
Tehnični opis: Barvni sitotisk, E.A., signirana desno spodaj in datirana levo spodaj: M. Krašovec /
2008
Tematski opis: Občutek za sodoben, a hkrati brezmejen likovni izraz spremlja Metko Krašovec od hipa, ko se mu je v postmoderni dobi povsem predala. Čeprav le v slutenih silhuetah, se na tej njeni grafični podobi dogaja življenje: so sanje v dvoje ali morda celo več – pravo življenje v dvoje. A misel je preveč lepa, da bi lahko bila možna. Deziluzija je že na grafičnem listu samem: tudi ta svet je zaprt, ujet v okvir, čeprav secesijsko dekorativen in kompozicijsko še tako uravnotežen. Čeprav je bila njena tovrstna poetična zamaknjenost kratka, je v ta svet gledalčev vstop prost in identifikacija še mogoča. Popolna idila.
Tehnični opis: Barvni sitotisk, E.A., signirana desno spodaj in datirana levo spodaj: M. Krašovec /
1999
Tematski opis: Izrazni konflikt občutij prostranosti in ujetosti se izraža v vizualnih prostorih, ki jih Metki Krašovec dajejo različni slikovni nosilci, ki so v vseh njenih ustvarjalnih obdobjih eno izmed bistev likovne izpovednosti: to so zaprti prostori spomina in hrepenenja ter odprti prostori halucinatoričnega in verjetnega. Iskanje in hrepenenje, prežeta z nenehnim vsrkavanjem neevropske, nam tuje stilistike, je predvsem v sedemdesetih letih, a tudi kasneje, porajalo slikarkino upodobitev nežnega hrepenenja. To je slikarkina blaga razlaga na papir prevedenega notranjega sveta: roka je vodena, ona je le zapisovalka duše.
Tehnični opis: Barvni sitotisk, 41/60, signirana desno spodaj in datirana levo spodaj: M. Krašovec /
2008
Tematski opis: V svojih umetninah je Metka Krašovec ustvarjala nove likovne svetove iz svojih številnih potovanj, ki so bila zanjo miselno in vizualno brezkončna. V njenih podobah je svet ljudi čuten in upočasnjen. Zaustavljen čas predstavlja svet, ki ga pronicljiv gledalec vidi kot podobo svojega resničnega videza. Upodobitve njenih videnj v času ustvarjanja ohranjajo njeno željo po vsem lepem in hkrati vztrajajo v stalnem iskanju novega vedenja o bivanju. Ob podobi velikanskega vala in obeh figur v rumenem, v kateri zazveni harmonija barv in oblik, gledalec ne more ostati ravnodušen, ker ima moč, da ga napolni z lepoto.