Tehnični opis: interaktivni LCD ekran - notranjost s poškodovano matriko; del fluidne interaktivne multimedijske instalacije
Tematski opis: Ekran je sestavni del fluidne multimedijske instalacije, ki je v eni izmed svojih oblik poleg bila razstavljena tudi samostojno v +MSUM in skupinsko v MGNG na razstavi Futurologija; v katalogu slednje je instalacija opisana tako: “S prihodom sodobne tehnologije in predvsem umetne inteligence človek vse več funkcij, odločitev in moči polaga v roke tehnologije in računalniških algoritmov, ki sprejemajo velike količine vizualnih podatkov, jih analizirajo ter se na podlagi tega pogosto popolnoma samostojno odločajo (npr. pri strojnem vidu – tudi v vojski, nadzoru množic in posameznikov itd.). Kaj pa se zgodi, če tehnologija izstopi iz pričakovanih okvirov – če umetna inteligenca na podlagi napačne podobe sprejme napačno odločitev? Običajno (tehnološko) napako smatramo kot nekaj nezaželjenega. Ta je sicer lahko neškodljiva, če je pričakovana – nepredvidene napake pa so težko nadzorovane ter se obnašajo po svoje in so zato lahko tudi nevarne. Napaka pa ni nujno negativna. Kreativnemu ustvarjalcu omogoči izhod iz predvidenega, pričakovanega ter odpira nova polja ustvarjanja. Pomemben vidik je (navidezna) naključnost, ki se pri tem pojavi. Ustvarjalec izgubi popolni nadzor, ki ga deloma prevzame tehnološka napaka. Ko pa vsaj deloma ugotovi zakonitosti neukročene napake, lahko z njo vzpostavi sožitje, kar mu omogoča ustvarjanje novih podob, do katerih brez izkoriščanja napake ne bi mogel priti. Avtor je za izhodišče projekta vzel dva tehnološka elementa vizualnega. Prvi je fotoaparat, ki vizualni material ustvarja – in ima na senzorju tovarniško napako. Drugi element so ekrani, ki jih ljudje uporabljamo za opazovanje digitalnih vizualnih podob. Tudi ekrani vsebujejo napake – kot posledice poškodb na vezju in na matrikah. Umetnik s tem opozarja na negativne plati tehnologije, ki preokupira življenje modernega človeka, a je ob tem vedno podvržena napakam. Obenem pa to tehnologijo občuduje, ravno tako kot napake, ki se tu pojavljajo.”
Tehnični opis: ---> interaktivna avdiovizualna aplikacija - na ogled: https://byebye.worldexe.net (priporočamo uporabo računalnika) ---> Aplikacija sestoji iz avdiovizualnega generatorja kolaža in datumsko omejenega nabora okoljsko tematiziranih novic v časovni kapsuli. Naprodaj je omejena serija 12 časovnih kapsul - novice, ki jih posamezne kapsule vsebujejo, se nanašajo na posamezne mesece v letu 2020. Dodatne kapsule se generirajo zgolj za potrebe razstavljanja in niso naprodaj. ---> Kupec dobi: aplikacijo v visoki resoluciji v digitalni obliki, certifikat o avtentičnosti in digitalni okvir (ekran), z integriranim umetniškim delom. Možno je tudi naročilo brez ekrana, kar zniža ceno za 200 eur. Naklada: 1-12 + kapsule za razstave (slednje niso naprodaj).
Tematski opis: ---> soavtorja: Srđan Prodanović (koda), Tim Kropivšek (zvok) ---> Iz razstavnega lista razstave ByeByeWorld.exe z galerijo Simulaker v Novem mestu: “Najnovejši umetniški projekt ByeByeWorld.exe je generator kolaža, ki deluje kot interaktivna avdiovizualna aplikacija. Skupaj z umetnikom Nejcem Trampužem jo razvila programer Srđan Prodanović, za zvočno opremo pa je poskrbel Tim Kropivšek. Gre za drugi del World.exe projekta, ki v teh turbulentnih časih zavzema digitalno obliko. Interaktivni generator ustvarja kolaže nadrealističnih krajin, interakcija pa tokrat temelji na toku novic, bolj ali manj tesno povezanih z okoljsko problematiko. Naslov razstave ByeByeWorld.exe je smiselno nadaljevanje prvega dela projekta, ki se imenuje HelloWorld.exe. Ta besedna zveza je pogosto prva stvar, ki jo napišejo tisti, ki se učijo programiranja. Istoimenski programi, ki prav tako običajno izpišejo to besedno zvezo, so uporabljeni zato, da prikažejo osnovne sintakse dotičnega programskega jezika. Končnica .exe je navadno pripona izvršljive datoteke v mnogih operacijskih sistemih - t.i. ‘executable file format’ (execute v angleščini pomeni izvršiti ali pa usmrtiti).
Prvi del projekta, ki je bil izveden v sklopu Galerije AQ v Celju, je zastavljen v daljni prihodnosti, ko človek Zemlje ne naseljuje več. Pri razstavi ByeByeWorld.exe pa se vračamo v trenutek, ko se s frazo ‘adijo, svet’, ljudje poslavljamo, verjetno ne le od planeta kakršen je bil pred nami, ampak morda tudi od naše lastne prihodnosti. Projekt se iz prihodnosti po izumrtju človeštva, leta 3020, vrača nazaj v dobo antropocena, v začetek leta 2021.”
Ste našli kar ste iskali?
Želite biti obveščeni o novih iskalnih rezultatih?
Ko bodo prispele nove umetnine za vaše iskanje vas bomo obvestili.
Dražba slovenskih impresionistov - december 2024
Za dražbo v Galeriji in dražbeni hiši SLOART zbiramo umetniška dela slovenskih impresionistov: Ivan Grohar, Rihard Jakopič, Matija Jama in Matej Sternen.