Nejc Trampuž je večkrat nagrajen intermedijski umetnik in fotograf mlajše generacije, rojen v Ljubljani (1993). Po večletnem gimnazijskem interesu do fotografije je znanje poglobil na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO), kjer je na dodiplomskem študiju raziskoval predvsem medij fotografije in z njim povezane postopke ter področje abstrakcije. S pohvalo (Summa Cum Laude) je diplomiral v letu 2016 z diplomsko nalogo z naslovom Abstrakcija v fotografiji. Na magistrskem študiju, ob koncu katerega je prejel Nagrado Akademije za likovno umetnost in oblikovanje za izjemno magistrsko, je Trampužev fokus postala kritika družbe in sistema. V zadnjih nekaj letih posebno skrb namenja naravovarstveni oz. okoljevarstveni in podnebni tematiki. Sporoča jo skozi svoja dela, pogosto v obliki interaktivnih instalacij, ki prehajajo med sodobnimi mediji, pristopi in tehnologijami (internet, foto, video, zvok, projekcija, svetloba, kolaž, avtomatizacija, interaktivnost, glitch ipd.). V 2018 je en semester deloval na izmenjavi na bratislavski akademiji VŠVU in instalacijo na temo vodovarstva nato samostojno razstavil na OFF_festivalu v sklopu Meseca fotografije v Bratislavi, za kar je prejel častno omembo v sklopu ON_Award. V zadnjem času pri produkciji svojih del izkorišča (tehnološko) napako - s temo Napaka kot transformativna metoda je v 2019 magistriral. Napako je raziskoval tudi pri instalaciji Check Signal Cable (2017), ustvarjeni iz pokvarjenih LCD ekranov in fotografij z napako. Instalacija je bila samostojno razstavljena v +MSUM v sklopu projekta Peter Rauch: Paviljon ter na skupinski razstavi Ponavljanje v Cirkulaciji2. V istem letu je bil vabljen k razstavljanju tega projekta še na precej odmevni skupinski razstavi Futurologija v Mestni galeriji v Novi Gorici. Trampužu je blizu nasičena estetika, zato se pogosto poslužuje tehnike plastenja in kolažiranja, ki jo je s soavtorji izkoristil tudi pri razstavah spletnih interaktivnih generatorjev kolaža projekta World.exe (2020/21), ki je bil razstavljen v galeriji SLOART, na festivalu IZIS, in v galeriji Simulaker. Projekt skozi obisk surrealne krajine antropocene sedanjosti in prihodnosti preizprašuje možnosti preživetja človeške vrste. Trampuž je v dobrem desetletju delovanja kot umetnik in fotograf poleg že omenjenega prejel še več nagrad (nagrada PS37 galerije Simulaker v 2019, častna omemba na mednarodnem natečaju Exposed v 2012, ...). Razstavljal je tako v Sloveniji, kot v tujini (Društvo likovnih umetnikov Maribor, MAO, Ulična galerija Layerjeve hiše in TAM-TAM-a, KUD France Prešeren, festival Foto Fest na Slovaškem, Photogether Gallery na Češkem, Ljubljanska mestna hiša, Galerija AQ, galerija Mikado, galerija UL, galerija EF, galerija FDV, knjižnice, mladinski centri ipd.). S kratkim animiranim filmom je sodeloval na festivalu Animateka 2017, opravil pa je še funkcijo žiranta v študentski sekciji festivala, v prvi polovici l. 2020 pa je žiriral študentsko sekcijo Plaktivata. Pred kratkim (2021) je v sklopu razstave EKO8 Umetnostne galerije Maribor gostoval na okrogli mizi o duševnih stiskah mladih, povezanih z okoljsko krizo. Od 2019 dalje je Trampuž član gibanja Mladi za podnebno pravičnost, kjer sodeluje predvsem pri pripravi aktivističnih akcij v javnem prostoru, fotografira, oblikuje in pripravlja vsebino za javnost. O Trampuževem delu poročajo mnogi večji slovenski mediji, npr. TV Slo, mmc RTV, Ars, Val 202, Delo, Mladina, Koridor, Dnevnik, Večer, oddaja Sodobna umetnost, Radio Študent, Radio Koper, Dolenjski list, Gorenjski glas ipd., pa tudi nekateri mediji iz tujine.
Srdan Prodanovic, Tim Kropivšek, Sara Bezovšek
Pogovorite se z našimi strokovnimi sodelavci in vprašajte za mnenje in nasvet
Imate več vprašanj? Kontaktirajte nas ali si oglejte odgovore na strani za pomoč uporabnikov ali preko chata!