Tehnični opis: digitalni kolaž v svetlobni škatli, EA + 1-5
Tematski opis: Izhodišče projekta Select > Edit > Transform so fotografije krajin, najdenih na spletu. Tam izjemno razširjen žanr kičaste krajinske fotografije vzpostavlja kontradikcijo našemu resničnemu odnosu do narave, do katere se nemalokrat vedemo destruktivno in brezbrižno.
Na podoben način uničevalno se do omenjenih fotografij vede avtor, ki izrablja procese pretirane, destruktivne računalniške manipulacije in tako iz digitalnih slikovnih datotek izvabi intenzivnejše barve in kompresijske artefakte ter vzpostavi samosvojo estetiko glitcha - napake (glitch je napaka v analognem ali digitalnem elektronskem sistemu, ta se lahko izrazi tudi v vizualnem). Pri delu uporablja tudi posnetke napak, s katerim se srečuje pri svojih dejavnostih. To estetiko glitcha združuje z izvornimi podobami krajine in podobami umetnih vedut, rezultat česar so bolj ali manj kompleksni digitalni kolaži.
Tematski opis: Dela Ulle Žibert se ukvarjajo z ustvarjanjem neskladij skozi ponovitve. Motivika vsakdanjega je nekaj, kar umetnica v svoji praksi pogosto tematizira, saj ta pojem razume kot inherentno povezanega z vprašanji sodobne družbe. Pri slikarski seriji To ni/To je naslikane popačene in spremenjene odsebne sence predmetov ali subjektov povzročajo neke vrste konflikt med videnim in prvotno ovrednotenim. Skozi ponovitev podobe, ki je pravzaprav njena senca, se skozi predrugačenje le-te ustvarja praznina. Vzpostavlja se vmesni prostor, ki omogoča in ustvarja nove kontekste. Umetnica nove pomenske iztočnice odpira z likovnimi prijemi, predvsem s postavitvijo in predrugačenjem sence, ki jo jemlje kot orodje, s katerim ustvarja alternativno informacijo o tem, kaj gledamo. Ulla Žibert spretno aktivira in poveže različne pristope na slikarskem nosilcu. Njena dela so tako na zagonetnem presečišču, kjer se srečajo likovnost, konceptualni pristop in bogat nabor ikonografije ter referenc.
Teme, ki obravnavajo in preizprašujejo delovanje družbe, njene vzorce, navade in vsebine z vidika družbeno-ekoloških-ekonomskih okoliščin je osrednje vodilo, ki uokvirja in povezuje nastala dela. V najnovejših delih raziskuje možnosti uporabe besed. Zanima jo preplet podobe in jezika s katerimi poskuša ustvarjati dvojnost in v tekst vnašati subtilne spremembe, ki subvertirajo-redefinirajo pomen in razkrivajo drugost, tvorijo obrat ali pa nepričakovano. Besede in jezik poskuša obravnavati kot konturo z možnostjo sproščanja in konstruiranja novih pomenov.
Tehnični opis: digitalni kolaž v svetlobni škatli, EA + 1-5
Tematski opis: Kolaž sestoji iz dveh izvornih fotografij, ki jih je avtor združil v novo celoto. Prva fotografija je posneta s kamero, ki ima na senzorju serijsko proizvodno napako, glitch, ki se izrazi tudi vizualno. Druga fotografija je fotografija gozda spletnega izvora, avtor pa z delom preizprašuje degradacijo bivanjskega okolja, ki postaja človeku ogrožujoča.
Tehnični opis: 1-10
V paketu stranka dobi monitor TV, katerega lahko kot sliko obesi na steno, na njemu pa se že avtomatsko predvaja ena izmed verzij dela:
- interaktivna spletna stran s personalizirano domeno (npr janez-novak.false-utopia.com),
- dva posnetka zaslona spletne strani v obliki kratkega filma (pokončen in ležeči)
- ZIP verzija spletne strani (s tem se lahko do dela dostopa tudi brez internetne povezave).
V paketu se nahaja še dodaten USB ključek z vsemi zgoraj naštetimi oblikami dela.
Tematski opis: Povezava do spletne strani: www.false-utopia.com
Utopija je lahko kraj, mesto ali celo svet, kjer prebiva namišljena družba, ki ima skorajda popolne lastnosti. Ljudje v njej so srečni in dobro sodelujejo drug z drugim - torej ni zares bolezni, zločinov, pohlepa, vseh teh negativnih stvari ki tarejo našo družbo že tisočletja. ? Nasprotje utopije pa je distopija - to je izmišljena družba, ki je nezaželena in zastrašujoča.
Medtem ko pa je lažna utopija sprva vabljiva in je v osnovi lahko res lep kraj za življenje, vendar skriva temno in pogosto strašno skrivnost pod njeno nedolžno zunanjostjo. Mnogokrat je lažna utopija ubistvu le skrbno prikrita distopija. Včasih pa le družba, ki se pretvarja da je popolna, ampak ni, ker z našo trenutno človeško naravo ideja utopije žal ni mogoča.
Lažna utopija je podstran spletne strani SND.
Sara Bezovšek se je pred nekaj meseci predstavila s spletno stranjo SND (kar je okrajšava za Spoznavanje narave in družbe), kjer je prikazala različne apokaliptične scenarije, ki bi lahko vodili v konec sveta, kakršnega poznamo. Na spletu najden vizualni material v obliki kratkih videov, memejev, fotografij, GIFov, emotikonov ter različnih zunanjih povezav je kolažirala s svojimi lastnimi deli ter tako ustvarila kompleksen in vizualno nasičen narativ. Interaktivna spletna stran je polna skritih kotičkov in dodatnih povezav, ki omogočajo, da gledalec sam raziskuje dane tematike ter celo sam izbere lasten narativ, ki lahko vodi do različnih prihodnosti človeštva.
Tehnični opis: ---> interaktivna avdiovizualna aplikacija - na ogled: https://byebye.worldexe.net (priporočamo uporabo računalnika) ---> Aplikacija sestoji iz avdiovizualnega generatorja kolaža in datumsko omejenega nabora okoljsko tematiziranih novic v časovni kapsuli. Naprodaj je omejena serija 12 časovnih kapsul - novice, ki jih posamezne kapsule vsebujejo, se nanašajo na posamezne mesece v letu 2020. Dodatne kapsule se generirajo zgolj za potrebe razstavljanja in niso naprodaj. ---> Kupec dobi: aplikacijo v visoki resoluciji v digitalni obliki, certifikat o avtentičnosti in digitalni okvir (ekran), z integriranim umetniškim delom. Možno je tudi naročilo brez ekrana, kar zniža ceno za 200 eur. Naklada: 1-12 + kapsule za razstave (slednje niso naprodaj).
Tematski opis: ---> soavtorja: Srđan Prodanović (koda), Tim Kropivšek (zvok) ---> Iz razstavnega lista razstave ByeByeWorld.exe z galerijo Simulaker v Novem mestu: “Najnovejši umetniški projekt ByeByeWorld.exe je generator kolaža, ki deluje kot interaktivna avdiovizualna aplikacija. Skupaj z umetnikom Nejcem Trampužem jo razvila programer Srđan Prodanović, za zvočno opremo pa je poskrbel Tim Kropivšek. Gre za drugi del World.exe projekta, ki v teh turbulentnih časih zavzema digitalno obliko. Interaktivni generator ustvarja kolaže nadrealističnih krajin, interakcija pa tokrat temelji na toku novic, bolj ali manj tesno povezanih z okoljsko problematiko. Naslov razstave ByeByeWorld.exe je smiselno nadaljevanje prvega dela projekta, ki se imenuje HelloWorld.exe. Ta besedna zveza je pogosto prva stvar, ki jo napišejo tisti, ki se učijo programiranja. Istoimenski programi, ki prav tako običajno izpišejo to besedno zvezo, so uporabljeni zato, da prikažejo osnovne sintakse dotičnega programskega jezika. Končnica .exe je navadno pripona izvršljive datoteke v mnogih operacijskih sistemih - t.i. ‘executable file format’ (execute v angleščini pomeni izvršiti ali pa usmrtiti).
Prvi del projekta, ki je bil izveden v sklopu Galerije AQ v Celju, je zastavljen v daljni prihodnosti, ko človek Zemlje ne naseljuje več. Pri razstavi ByeByeWorld.exe pa se vračamo v trenutek, ko se s frazo ‘adijo, svet’, ljudje poslavljamo, verjetno ne le od planeta kakršen je bil pred nami, ampak morda tudi od naše lastne prihodnosti. Projekt se iz prihodnosti po izumrtju človeštva, leta 3020, vrača nazaj v dobo antropocena, v začetek leta 2021.”
Tehnični opis: 1-10
V paketu stranka dobi monitor TV, katerega lahko kot sliko obesi na steno, na njemu pa se že avtomatsko predvaja ena izmed verzij dela:
- interaktivna spletna stran s personalizirano domeno (npr janez-novak.human-extinction.com),
- dva posnetka zaslona spletne strani v obliki kratkega filma (pokončen in ležeči)
- ZIP verzija spletne strani (s tem se lahko do dela dostopa tudi brez internetne povezave).
V paketu se nahaja še dodaten USB ključek z vsemi zgoraj naštetimi oblikami dela.
Tematski opis: Povezava do spletne strani: www.s-n-d.si/human-extinction
Izumrtje človeka je hipotetični popolni konec človeške vrste. To je lahko posledica naravnih vzrokov ali pa antropogenih (človeških) vzrokov, vendar je tveganje izumrtja zaradi naravnih nesreč, kot je udar meteorita ali vulkanizem v velikem obsegu, na splošno ocenjeno kot razmeroma majhno.
Predlagani so številni možni scenariji antropogenega izumrtja, kot so podnebne spremembe, globalno jedrsko uničevanje, biološka vojna in ekološki kolaps. Nekateri scenariji se osredotočajo na nove tehnologije, kot so napredna umetna inteligenca, biotehnologija ali samopodvajajoči se nanoboti.
Izumrtje človeka je podstran spletne strani SND.
Sara Bezovšek se je pred nekaj meseci predstavila s spletno stranjo SND (kar je okrajšava za Spoznavanje narave in družbe), kjer je prikazala različne apokaliptične scenarije, ki bi lahko vodili v konec sveta, kakršnega poznamo. Na spletu najden vizualni material v obliki kratkih videov, memejev, fotografij, GIFov, emotikonov ter različnih zunanjih povezav je kolažirala s svojimi lastnimi deli ter tako ustvarila kompleksen in vizualno nasičen narativ. Interaktivna spletna stran je polna skritih kotičkov in dodatnih povezav, ki omogočajo, da gledalec sam raziskuje dane tematike ter celo sam izbere lasten narativ, ki lahko vodi do različnih prihodnosti človeštva.
Tehnični opis: unikatni izvod; lentikularni gibljivi print v svetlobni škatli (gibljiva podoba glede na pozicijo gledalca - flip efekt); sken seksi videa na tablici z navodili za oživljanje na Youtubu
Tehnični opis: Digitalni kolaž, sestavljen iz podob, generiranih z umetno inteligenco; v svetlobni škatli, EA + 1-5
Tematski opis: Ne tako daljna prihodnost zaradi intenzivnih človekovih posegov v naravo iz vidika opazovalca v letu 2022 res ne izgleda optimistična. A kljub temu ne želim podleči temačnim pretečim grožnjam in strahu, ki se širi predvsem med mlajšimi generacijami. Z nastajajočo serijo kolažev Pustite mi vsaj sanjati. obračam miselni tok in sanjam o tem, kako pa bi vseeno lahko izgledala idealizirana družba prihodnosti. Raziskujem, kako naj spremenimo naš egocentrični miselni ustroj, se odrečemo presežkom in pretiranem udobju, povrnemo povezanost med naravo in človekom in se naučimo z njo sobivati. Pri tem pa ne verjamem, da se moramo odreči in obrniti hrbet vsemu, kar nam ponujata sodobna družba - in z njo tehnologija. Verjamem, da je lahko tehnologija škodljiva (kar se zrcali tudi v našem vplivu na naravo in ekosistem), a če je uporabljena odgovorno, premišljeno in s pravim ciljem, je tudi koristna in dobrodošla. Tudi sam si pri generiranju podob, iz katerih tvorim kolaže, pomagam z najnovejšo tehnologijo - umetno inteligenco. Razvoj le-te napreduje bliskovito, najnovejša orodja pa omogočajo tudi generiranje sorazmerno realističnih, ali pa surrealnih podob; zgolj na podlagi vnešenega besedila.
Tehnični opis: interaktivni LCD ekran - notranjost s poškodovano matriko; del fluidne interaktivne multimedijske instalacije
Tematski opis: Ekran je sestavni del fluidne multimedijske instalacije, ki je v eni izmed svojih oblik poleg bila razstavljena tudi samostojno v +MSUM in skupinsko v MGNG na razstavi Futurologija; v katalogu slednje je instalacija opisana tako: “S prihodom sodobne tehnologije in predvsem umetne inteligence človek vse več funkcij, odločitev in moči polaga v roke tehnologije in računalniških algoritmov, ki sprejemajo velike količine vizualnih podatkov, jih analizirajo ter se na podlagi tega pogosto popolnoma samostojno odločajo (npr. pri strojnem vidu – tudi v vojski, nadzoru množic in posameznikov itd.). Kaj pa se zgodi, če tehnologija izstopi iz pričakovanih okvirov – če umetna inteligenca na podlagi napačne podobe sprejme napačno odločitev? Običajno (tehnološko) napako smatramo kot nekaj nezaželjenega. Ta je sicer lahko neškodljiva, če je pričakovana – nepredvidene napake pa so težko nadzorovane ter se obnašajo po svoje in so zato lahko tudi nevarne. Napaka pa ni nujno negativna. Kreativnemu ustvarjalcu omogoči izhod iz predvidenega, pričakovanega ter odpira nova polja ustvarjanja. Pomemben vidik je (navidezna) naključnost, ki se pri tem pojavi. Ustvarjalec izgubi popolni nadzor, ki ga deloma prevzame tehnološka napaka. Ko pa vsaj deloma ugotovi zakonitosti neukročene napake, lahko z njo vzpostavi sožitje, kar mu omogoča ustvarjanje novih podob, do katerih brez izkoriščanja napake ne bi mogel priti. Avtor je za izhodišče projekta vzel dva tehnološka elementa vizualnega. Prvi je fotoaparat, ki vizualni material ustvarja – in ima na senzorju tovarniško napako. Drugi element so ekrani, ki jih ljudje uporabljamo za opazovanje digitalnih vizualnih podob. Tudi ekrani vsebujejo napake – kot posledice poškodb na vezju in na matrikah. Umetnik s tem opozarja na negativne plati tehnologije, ki preokupira življenje modernega človeka, a je ob tem vedno podvržena napakam. Obenem pa to tehnologijo občuduje, ravno tako kot napake, ki se tu pojavljajo.”
Tehnični opis: 1-50
V paketu se nahaja:
- nov monitor (32" Android TV) katerega lahko kot sliko obesite na steno in na njemu avtomatsko predvajate video
- dodaten USB ključek z delom
Tematski opis: Delo "Goreče mesto" je kratki video ki je sestavljen je iz večih GIF-ov, narejen pa je na mobilnem telefonu.
Tematski opis: Tako kot pri nekaterih ostalih Trampuževih delih, je izvorna fotografija najdena na spletu. Tam razširjen žanr kičastih fotografij naravnih in umetnih vedut vzpostavlja kontradikcijo našemu destruktivnemu odnosu do narave. Avtor se skozi pretirano manipulacijo izbranih delov fotografije na podoben način uničevalno vede do fotografije in iz nje izvabi samosvojo estetiko glitcha (tehnološke napake), ob tem pa preizprašuje dinamiko med človekom in njegovim okoljem in njene posledice.
Želite biti obveščeni o novih iskalnih rezultatih?
Ko bodo prispele nove umetnine za vaše iskanje vas bomo obvestili.
Dražba slovenskih impresionistov - december 2024
Za dražbo v Galeriji in dražbeni hiši SLOART zbiramo umetniška dela slovenskih impresionistov: Ivan Grohar, Rihard Jakopič, Matija Jama in Matej Sternen.