Tehnični opis: Pastel na karton, signirano spodaj levo. Dvoboj jezdeca in zmaja poznamo iz upodobitev svetega Jurija, Maksim Gaspari pa je v skladu s svojim hotenjem, da bi na vseh svojih podobah prikazoval slovenstvo z njegovimi folklornimi atributi, na konju upodobil moškega v slovenski narodni noši. Ta Gasparijev pastel v njegovem opusu izstopa v tem, da je domačijskost povezal s heroičnim motivom, ki obenem učinkuje arhetipsko. dr. Miklavž Komelj
Tehnični opis: Olje na platno, signirana in datirana desno spodaj: didek / 35
Tematski opis: V obdobju po drugi svetovni vojni je bila za Zorana Didka večni navdih predvsem dolenjska pokrajina okoli Podbočja, od koder je bila po rodu njegova mati in kamor se je vračal vse svoje življenje. Pokrajine in žanrski motivi so po zaključku študija temeljili na čistem slikarstvu, barvnem realizmu. Slike, nastale v času študija ali takoj po njem, imajo še tradicionalni pridih, ki je slogovno vpet v estetiko nove stvarnosti. Perspektiva je nekoliko dvignjena, centralno v ospredju je moška figura na vozu, ki plastično zapolnjuje prostor. Podoba simbolno nakazuje slikarjevo nenehno iskanje idealne slikarske rešitve.