Tehnični opis: Original jedkanica, E. A., signirano in datirano spodaj desno
Tematski opis: Dela na razstavi povezujejo jasne, a med seboj večkrat kontradiktorne reference na specifične umetnine poznanih mojstrov, mnogovrstno ikonografijo (tudi v navezavi na slovenski prostor) in razumevanje medija slikarstva kot takega. Kljub nekaterim jasnim navezavam na že obstoječe likovne podobe in njihov simbolizem, se dela v svoji dvoumnosti in ironiji nanašajo na sodobnost in pereča, aktualna protislovja družbe.
Tehnični opis: Olje na platno, signirana in datirana desno spodaj: Šantel 37
Tematski opis: Vsak umetnik je neponovljiv, nekateri darovi pa se prenašajo iz roda v rod: slikarska družina Šantel je dala štiri umetnike, od katerih je najbolj znan prav Saša Šantel. Bil je pobudnik kluba Vesna, njen prvi predsednik in pionir grafičnega oblikovanja ter moderne slovenske grafike. Večinoma se je − pod vplivom dunajske secesije − ukvarjal z glasbo, risanjem, ilustriranjem, s knjižno opremo, karikaturo in slikanjem z oljnimi barvami. Njegovo ustvarjanje je realistično s pridihom secesijske ornamentike, v njegovih prizorih pa poleg portretov prevladujejo ulične vedute, kmečki ali meščanski motivi in idilične krajine.
Tehnični opis: Olje na platno, signirana desno spodaj: I Vavpotič
Tematski opis: Široko razpredena dejavnost vesnanov z jasnim nacionalnim programom je pomagala slikarstvu, da je zajelo področja kulturnega življenja in nove plasti občinstva. Plenerizem je slikarska smer iz druge polovice devetnajstega stoletja, pri kateri so umetniki v naravi, pod odprtim nebom, v naravni svetlobi, senčnih pogojih in z naravnimi barvami slikali posamezne izseke pokrajin. Ivan Vavpotič je s to usmeritvijo nadaljeval v različnih motivih krajin. Kot virtuozen slikarski tehnik se je pri portretu prilagajal okusu meščanskih naročnikov, hkrati pa nadaljeval s premišljenim, zanj tipičnim pogledom na pokrajino.