Tehnični opis: Pastel na karton, signirano spodaj levo. Dvoboj jezdeca in zmaja poznamo iz upodobitev svetega Jurija, Maksim Gaspari pa je v skladu s svojim hotenjem, da bi na vseh svojih podobah prikazoval slovenstvo z njegovimi folklornimi atributi, na konju upodobil moškega v slovenski narodni noši. Ta Gasparijev pastel v njegovem opusu izstopa v tem, da je domačijskost povezal s heroičnim motivom, ki obenem učinkuje arhetipsko. dr. Miklavž Komelj
Tehnični opis: Olje na platno, signirana in datirana levo spodaj: G. A. Kos 1955, skica za sliko Sava pri Medvodah (66 x 92 cm, olje na platno, v lasti Parlamenta Republike Slovenije), evidentirana v katalogu Gojmir Anton Kos: 1896–1970, Moderna galerija Ljubljana, 1992 na str. 165.
Tematski opis: Novostim, ki bi bile tuje njegovemu delu, se figuralik, krajinar in slikar tihožitij Gojmir Anton Kos nikoli ni podrejal. Vse življenje je ohranjal ljubezen do sočne barvne mase, kremasto in atraktivno razporejene po površini slike. Raziskoval je perspektivo, učinke diagonal in senc ter skladnost barvnih ploskev. Dokopal se je do spoznanja, da mu motiva iz narave ni treba dobesedno opisovati, temveč da se lahko intimno izpoveduje predvsem z barvo. V petdesetih in šestdesetih letih je ustvarjal (socialistično) realistična dela, istočasno pa se je izživljal v neideoloških, modernistično sploščenih podobah pokrajin.
Tehnični opis: Olje na platno, signirano in datirano spodaj levo. Zavedena v monografiji Aleksander Bassin, Stane Kregar, Založba Obzorja, Maribor 1972, kat. št. 63.