Tehnični opis: Olje na platno, signirano in datirano spodaj levo. Ta slika ima poseben pomen zaradi motivike. Nastala je namreč leta 1945, verjetno tik po koncu ali morda tik pred koncem druge svetovne vojne. Gaspari je krščanski motiv Pietà (Marija z mrtvim Jezusom v naročju) transformiral tako, da je v Marijino naročje – oziroma v naročje matere, katere glavo obseva svetniški nimb – položil mrtvega vojaka. Videti je, da je slikar vojaka namenoma upodobil tako, da glede na uniformo ne moremo identificirati njegove pripadnosti. Tako je nastala univerzalna podoba, ki jo lahko razumemo kot podobo, posvečeno vsem žrtvam vojne, morda tudi povojnih pobojev. dr. Miklavž Komelj
Tehnični opis: Olje na platno, signirana in datirana desno spodaj: Šantel 37
Tematski opis: Vsak umetnik je neponovljiv, nekateri darovi pa se prenašajo iz roda v rod: slikarska družina Šantel je dala štiri umetnike, od katerih je najbolj znan prav Saša Šantel. Bil je pobudnik kluba Vesna, njen prvi predsednik in pionir grafičnega oblikovanja ter moderne slovenske grafike. Večinoma se je − pod vplivom dunajske secesije − ukvarjal z glasbo, risanjem, ilustriranjem, s knjižno opremo, karikaturo in slikanjem z oljnimi barvami. Njegovo ustvarjanje je realistično s pridihom secesijske ornamentike, v njegovih prizorih pa poleg portretov prevladujejo ulične vedute, kmečki ali meščanski motivi in idilične krajine.