Tehnični opis: Pastel na karton, signirano spodaj levo. Dvoboj jezdeca in zmaja poznamo iz upodobitev svetega Jurija, Maksim Gaspari pa je v skladu s svojim hotenjem, da bi na vseh svojih podobah prikazoval slovenstvo z njegovimi folklornimi atributi, na konju upodobil moškega v slovenski narodni noši. Ta Gasparijev pastel v njegovem opusu izstopa v tem, da je domačijskost povezal s heroičnim motivom, ki obenem učinkuje arhetipsko. dr. Miklavž Komelj
Tehnični opis: Olje na platno, signirano in datirano spodaj levo. Zavedena v monografiji Aleksander Bassin, Stane Kregar, Založba Obzorja, Maribor 1972, kat. št. 63.
Tehnični opis: Olje na platno, signirana desno spodaj: I Vavpotič
Tematski opis: Široko razpredena dejavnost vesnanov z jasnim nacionalnim programom je pomagala slikarstvu, da je zajelo področja kulturnega življenja in nove plasti občinstva. Plenerizem je slikarska smer iz druge polovice devetnajstega stoletja, pri kateri so umetniki v naravi, pod odprtim nebom, v naravni svetlobi, senčnih pogojih in z naravnimi barvami slikali posamezne izseke pokrajin. Ivan Vavpotič je s to usmeritvijo nadaljeval v različnih motivih krajin. Kot virtuozen slikarski tehnik se je pri portretu prilagajal okusu meščanskih naročnikov, hkrati pa nadaljeval s premišljenim, zanj tipičnim pogledom na pokrajino.