Tehnični opis: Original jedkanica, E. A., signirano in datirano spodaj desno
Tematski opis: Dela na razstavi povezujejo jasne, a med seboj večkrat kontradiktorne reference na specifične umetnine poznanih mojstrov, mnogovrstno ikonografijo (tudi v navezavi na slovenski prostor) in razumevanje medija slikarstva kot takega. Kljub nekaterim jasnim navezavam na že obstoječe likovne podobe in njihov simbolizem, se dela v svoji dvoumnosti in ironiji nanašajo na sodobnost in pereča, aktualna protislovja družbe.
Tehnični opis: Olje na platno, signirano in datirano zgoraj desno. Še ena slika iz leta, ko je začel Pregelj figuralne motive poenostavljati v abstrahirane arhitektonsko uravnotežene ploskovne kompozicije, ki dajejo tudi motivom, vzetim iz vsakdanjega življenja, monumentalen, arhetipski nadih. Istega leta kot ta slika so med drugim nastali njegovi monumentalni mozaiki na trboveljskem Delavskem domu; v koloritu te slike bi lahko prepoznali tudi korespondenco z njimi. dr. Miklavž Komelj
Tehnični opis: Olje na platno, signirana in datirana desno spodaj: 65 / S Kregar
Tematski opis: V prvem obdobju slikarskega nadrealističnega ustvarjanja je Stane Kregar še kot študent v Pragi poudarjal, da poleg zavestnega obstaja tudi podzavestno, na čemer je temeljilo v slikarski motiviki njegovo kasnejše sprejemanje sočasno aktualnih umetnostnih smeri. Razstava v Moderni galeriji v Ljubljani v začetku sedemdesetih let dvajsetega stoletja je potrdila, da za nobenim takratnim slovenskim umetnikom ni ostal tako obsežen opus. Strokovna kritika ga je označila za največjega slovenskega mojstra barv po Jakopiču. Lirična in melodična pesem barv se kaže tudi v številnih simbolih, figurah in tihožitjih.