Tehnični opis: Olje na platno, signirana desno spodaj: Tone Kralj
Tematski opis: Religiozna tematika je Toneta Kralja, ki je pomembno zaznamoval slovensko umetnost dvajsetega stoletja, spremljala vse življenje. S prekinitvami v razponu štiridesetih let se je vračal na Primorsko, kjer je med drugo svetovno vojno svoj boj namesto z orožjem bojeval s čopičem in ustvaril izjemen opus, saj je s freskami, slikami ali opremo obogatil mnogo cerkva. Odmaknjen v spomine na dolenjsko otroštvo in vpet v socialno tematiko kmečkega življenja je združil oboje. Občutje prazne vasi je prenesel v kompozicijo ženske figure, ki nima svetniškega sija kot na cerkvenih slikah. Kljub temu je ekspresivna, nadnaravna.
Tehnični opis: Olje na platno, signirano in datirano spodaj levo. Ta slika ima poseben pomen zaradi motivike. Nastala je namreč leta 1945, verjetno tik po koncu ali morda tik pred koncem druge svetovne vojne. Gaspari je krščanski motiv Pietà (Marija z mrtvim Jezusom v naročju) transformiral tako, da je v Marijino naročje – oziroma v naročje matere, katere glavo obseva svetniški nimb – položil mrtvega vojaka. Videti je, da je slikar vojaka namenoma upodobil tako, da glede na uniformo ne moremo identificirati njegove pripadnosti. Tako je nastala univerzalna podoba, ki jo lahko razumemo kot podobo, posvečeno vsem žrtvam vojne, morda tudi povojnih pobojev. dr. Miklavž Komelj