Leto rojstva: 1961
Kraj rojstva: Murska Sobota
Mirko Rajnar se je rodil leta 1961 v Murski Soboti. Diplomiral je na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani leta 1988. Je član Zveze društev likovnih umetnikov Slovenije. Od leta 1995 deluje kot samozaposleni v kulturi na področju slikarstva in pedagog na področju likovne umetnosti. Svoja dela razstavlja od leta 1983 v galerijah doma in v tujini.
Spremljajte avtorja ARTINDEX - Rajnar MirkoMirko Rajnar se je rodil leta 1961 v Murski Soboti. Diplomiral je na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani leta 1988. Je član Zveze društev likovnih umetnikov Slovenije. Od leta 1995 deluje kot samozaposleni v kulturi na področju slikarstva in pedagog na področju likovne umetnosti. Svoja dela razstavlja od leta 1983 v galerijah doma in v tujini. Med drugimi: Ljubljana, Galerija ZDSLU (2001), Maribor, Umetnostna galerija Maribor (2004),Ingolstadt, Statische Galerie in Theater, (2004), Izola, Galerija Insula (2006), Ptuj, Miheličeva galerija (2009), Slovenj Gradec, Koroška galerija likovnih umetnosti, (2009), Kranj, Galerija v mestni hiši, (2010), Lendava, Galerija – Muzej Lendava, (2011), Šibenik, Galerija svetog Krševana, 2014, Murska Sobota, Galerija Murska Sobota, (1993, 1999, 2006, 2015), Milje (Italija), Museo d'Arte Moderna Ugo Cara, 2016, Labin, Galerija Alvona 2017, Milje (Italija), Juliet Room 2018, Varaždin, Galerija Zlati ajngel, 2018. Sodeloval je na številnih selekcioniranih in tematskih likovnih razstavah. Med drugimi: Prekmurci na Dunaju, Galerija Korotan (1997), Crossover, Celovec, Kunstverain Karntnen Crossover (2006), Osamljenosti, Ptuj, Miheličeva galerija, (2006), Zbirka galerije M. Sobota, Szombathely, Galeria Szhombathely Kepthar, (2006), 10. Mednarodna likovna kolonija Križanke, Ljubljana, Palacij-ljubljanski grad, Koper, Pretorijska palača (2007), Risba na slovenskem, Ljubljana, Mestna galerija 1, (2009), Zagreb, Moderna galerija, (2010), Artexchange, Varaždin, Gradski muzej, (2013), Artexchange, Rovinj, Multimedijski centar, (2015). Velika krajina v Slovenskem slikarstvu, Ptuj, Q-Center, (2017). Poleg naštetega je sodeloval tudi na številnih skupinskih razstavah doma in v tujini. Za svoje delo je prejel več nagrad in priznanj. Študentsko Prešernovo nagrado za dosežke na področju slikarstva, Ljubljana, (1985), Veliko nagrado na mednarodni likovni razstavi - Pannonia, Szombathely, (1996), Veliko nagrado Ex tempore Galerija Ljutomer, (1996), Plaketo za izbrano umetniško delo na 1. Bienalu slik malega formata, Ljutomer (2000),Plaketo Mestne občine M. Sobota za pomembne dosežke v kulturi, Murska Sobota (2007), Častno nagrado na Majskem salonu, Galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec (2010). Umetniška dela v stalnih zbirkah: Galerija Murska Sobota Umetnostna Galerija Maribor Muzej-Galerije Lendava zbirka Galerije Žula, Maribor zbirka Galerije Alvona, Labin zbirka Galerije Korotan, Dunaj zbirka Zavarovalnice Triglav, Murska Sobota zbirka Festivala Ljubljana zbirka Ljubljanske banke, Ljubljana zbirka Doma Ivana Cankarja, Ljubljana zbirka revije Juliet, Trst
Rajnarjeve slike predstavljajo mehka opna med fizičnim in metafizičnim, med vsakdanjim in nevsakdanjim. Tako svetloba kot krožno razlivajoči se madeži so v ikonografskem smislu nosilec skrivnosti, simbol upanja, novega življenja in rasti. Svetlobne pike in reže sevajo svetlobo na površino slike in nas vabijo, da bi pogledali izza slike, vendar je svetloba premočna, da bi sploh kaj uzrli. Madeži in svetlobni pojavi na Rajnarjevih slikah pogosto nastopajo v vlogi nepričakovanega in tujega ter nas s tem opominjajo, da se lahko dogodki odvijajo drugače od naših pričakovanj, po svoji lastni logiki. In kot razmišlja tudi umetnik, je utečene in vnaprej pričakovane rezultate možno spremeniti le z zavestno usmeritvijo k določenemu cilju, kar pa zahteva določen napor. Pri Rajnarju se je slednji udejanjil v izjemni slikarski virtuoznosti.
Irma Brodnjak Firbas
Zloženka ob samostojni razstavi v Galeriji Murska Sobota, 2021, 2021
• Božja svetloba se lahko uzre le z zaprtimi očmi za fizično svetlobo. Tudi Rajnar hoče s svojimi slikami zaslepiti fizično oko in gledalca postaviti pred sliko kot pred religiozno razodetje .Rajnar pri tem ne uporablja dejanske zaslepitve, ampak uporabi metaforo svetlobe kot metaforično zaslepitev. Pri tem izvede le nekaj slik, za katere se zdi, da žarijo v celoti, ostala dela pa žarijo, povsem po načelih gestalt psihologije, samo s svojimi relativno majhnimi, a izrazito svetlobno intenzivnimi prameni in pasovi. Kar pa je seveda povsem dovolj, da slikar doseže svoj namen. Svetloba na njegovih slikah naredi barve vidne, a hkrati razkroji njihov materialni temelj .Rajnar dodeli svojim slikam povsem nevsiljivo bivanje. Slike gledalca nagovarjajo, vendar ne kričijo in se ne vsiljujejo. Rajnarjeve slike so namreč skozi celoten njegov opus izrazito intimne .Najprej je šlo za intimne strahove, more in tesnobo, v novejših slikah pa gre za intimen mir in duhovno ravnovesje. In ta svet je vedno intimen na takšen način, da se lahko in se mora pokazati, ne da bi gledalec ob tem dobil občutek voajerizma v tuj, prepovedan in ravno zato zanimiv svet, ampak zato, da bi v tej intimnosti in tej resnici lahko našel svojo lastno intimnost in lastno resnico.
Dr. Robert Inhof
Zloženka ob samostojni razstavi v Galeriji Alvona, Labin, Hrvaška, 2017, 2017
• V megličasto opno beline zapredena meditacija prekmurske pokrajine se na podobah Mirka Rajnarja vzpostavlja kot umetniška zarotitev hegeljanske fenomenologije zavesti o svetu in kot zagovor slikarstva in slikarske veščine, saj nas učinkovito prepričuje, da se bistvo likovnega snovanja razkriva v vizualnem uzrtju čutnega in estetskega potenciala vsega, kar nas obkroža. Le oko lahko prevaja čutni in miselni tok, ki ga ne moremo prikazati z jezikovnimi in drugimi pojmovno določenimi postopki. Nasploh je to paradigma, ki jo je dosledno in radikalno vzpostavila modernistična likovna izkušnja druge polovice dvajsetega stoletja, ko se je skušala iztrgati premočrtnemu iluzionizmu in preseči mimetično posnemanje narave, a klub temu z njo ohraniti trdno vez. Zabrisovanje figuralnih oblik izvirne krajinske »matrice«, njih kroženje in drgetanje v snovno bogati barvni teksturi zelo zamejenih izraznih registrov, se tako na Rajnarjevih oljnih slikah simbolno in nehote zaokrožuje v metaforo o poslanstvu umetnosti ter hvalnice ustvarjanja in lepote stvarjenja. Skozi žlahtni »sfumato« brezštevilnih slojev barvnih nanosov se kot sublimne nesnovne prikazni zarisujejo vztrepetali krajinski izseki in zmehčani, kot v pogledu skozi priprte veke, razpadajo v koprenasto izginevajoče slutnje prepoznavnih oblik. V tenkočutno utišani monohromnosti zgoščene slikarske fakture, ki enakomerno pulzira po celotni slikarski površini in se zlije v celostno mentalno likovno predstavo, so istočasno presvetljeno prosojni in skrepeneli v pritajeno ugaslem votku beline, kjer dihajo v povsem uglašenem sozvočju čutnega in estetskega razumevanja sveta skozi človekovo zavest in podzavest. Te podobe so odrešene pripovednosti, saj se skušajo približati romantični ideji zlitja narave in človekovega duhovnega prisluškovanja čarobni radiaciji vidnega, prekvašenega skozi občutljivo dojemanje iz svetlobe narojenih oblik. V Rajnarjevih »iluminiranih« slikah se kot svojevrsten paradoks na eni strani zrcalijo napori modernističnega slikarstva, kako podobo osvoboditi »laži« iluzionistične predstavnosti in doseči sebi lasten »znotrajlikovni« metafizični izraz, na drugi strani pa se z izjemno slikarsko veščino in disciplino rafiniranega lazurnega nalaganja barvnih slojev nanjo znova vrača občutje fizične in mentalne globine. Z neizostreno vizuro izginevajočih detajlov se figurativnost spogleduje z abstraktnim odslikavanjem realnega in tenkočutno namiguje na dvojno funkcijo slikarske reprezentacije, ki je razpeta med realistično refleksijo in avtonomijo pri uporabi umetniških sredstev. Mirko Rajnar tako v slikarstvo vrača poudarjanje skrivnostnosti življenja in tista čustva, ki tudi gledalca vabijo, da vsako izmed podob doživi s pomočjo lastne občutljivosti, osebnega spomina in domišljije.
Marko Košan
V razstavnem katalogu skupinske razstave BREZPOTJA. ČERVEK, MEDEN, MESARIČ, RAJNAR, 2012
Blizu si je. Mirko Rajnar. V samosvoji prepoznavi in razumevanju se da govoriti o véliki alkimiji slik Mirka Rajnarja. Gre za izjemnega slikarja, ki je hodil in prehodil takšne in toliko poti, da dela takšne slike, ki slutljivemu, torej čutno odprtemu človeku, omogočajo vrhunsko likovno, predvsem pa duhovno doživetje ter možnosti presežnih spoznanj.To, da gre za formalno povsem izoblikovanega in celo več, izvedenega mojstra, vodi tja, da z lahkoto prestopamo v energijsko polje slike. Registri duhovno sijajno izbrušenih projekcij zrelega umetnika se razgaljajo kot močno izpovedni.
Imaneten notranji red, izjemna zbranost, se v formalno-likovno izčiščeni dikciji zastavlja kot umetnikov jezik, kot recepcija v tkim. lirsko-abstraktnih kompozicijah, a je to tako zato, da se jim lahko lažje približamo. Lušči se čista pojavnost enkratnih, neponovljivih umetnikovih duhovnih stanj, kjer nam misel zapelje na neponovljive arkadijsko prepredene privide panonskih pejsažev, a v likovno enkratnih abstraktnih opnah. Mirko Rajnar zna briljanto uglasiti stanja tihih, samosvojih poti. Premišljevanj. Hvaležnosti za doživeto in izživeto: kjer so lahko ujeta stanja ljubezni, pa čarobne niti, ki jih umetnik zna imenitno prevajati v nekam himnično razlivanje ter jih poskriti v mehkobo svojih slik.
To so samo njegove sledi o preiskovanjih, spoznanjih, pogovorih na robu med materialnim in duhovnim. Te slike so narejene tako, da zaradi skrbno izbranih likovnih sredstev, kompozicijske skladnje in ubranosti kolorita odstirajo lirska prostranstva. Luščijo čutne sentence, čarne luminiscence, stanja ranljive eksistence. Kdaj kar zažarijo v tihoti človeških globin hrepenenja, kdaj pa kot privid izginejo v izmuzljiva stanja ubranosti. Energije so to: edinstvene luminiscence razpoloženj, ki se nam ponujajo tako odprto, da pomagajo ohranjati vero v duhovno moč umetnosti.
Dr. Janez Balažic
Razstavni katalog ob samostojni razstavi v Galeriji Murska Sobota, 2006, 2006
Pogovorite se z našimi strokovnimi sodelavci in vprašajte za mnenje in nasvet
Imate več vprašanj? Kontaktirajte nas ali si oglejte odgovore na strani za pomoč uporabnikov ali preko chata!Spremljajte avtorja in bodite obveščeni o novih umetniških delih in razstavah in si zagotovite takojšnji dostop do informacij.
Spremljajte avtorja