Vrabič Sašo

Vrabič Sašo

Stroka ga uvršča med vidnejše predstavnike t. i. medijskega slikarstva. V njegovih najbolj izraznih delih komentira naravo sodobne informacijske družbe, njene tehnološke odvisnosti in šume ter razmerja v medčloveški komunikaciji. Ustvarja v različnih ciklih, ki se dotikajo tem kot so privatnost, igrivost sodelovanja ter minljivost. Kot avtor je sodeloval na številnih umetniških dogodkih po Evropi, obeh Amerikah ter Aziji. Rezidenčno je bival in ustvarjal v Berlinu in Londonu. Je dobitnik več nagrad. Njegova dela so med drugimi v javnih zbirkah MSUM, MGLC, UGM, KGLU, MGNG. Živi v Ljubljani. ...

Spremljajte avtorja
1. Biografija
Opis

Stroka ga uvršča med vidnejše predstavnike t. i. medijskega slikarstva. V njegovih najbolj izraznih delih komentira naravo sodobne informacijske družbe, njene tehnološke odvisnosti in šume ter razmerja v medčloveški komunikaciji. Ustvarja v različnih ciklih, ki se dotikajo tem kot so privatnost, igrivost sodelovanja ter minljivost. Njegova dela so med drugimi v javnih zbirkah MSUM, MGLC, UGM, KGLU, MGNG. Živi v Ljubljani. Slikarstvo je študiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (prof. Andrej Jemec), diplomiral leta 1997. Leta 2001 opravil magisterij iz umetnosti na oddelku za grafiko (prof. Lojze Logar). Za svoje delo je prejel že več nagrad in priznanj, med drugimi Prešernovo nagrado za študente (1998) ter Bernekerjevo nagrado (2004), delovno štipendijo Ministrstva za kulturo RS (2006). Izpopolnjeval na kulturni rezidenci Ministrstva za kulturo RS v Berlinu (2009) in Londonu (2014). V zadnjih dvaindvajsetih letih ustvarjanja je imel 41 samostojnih razstav, sodeloval je tudi na veliko skupinskih razstavah, projektih, projekcijah, delavnicah, v 33. državah. Sodeloval je na več selekcioniranih razstavah, kamor je bil povabljen s strani selektorjev in kustosov: Francesco Bonamija, Victorja Missiana, Petra Weibla, Tadeja Pogačarja, Petje Grafenauer, Zdenke Badovinac, Igorja Zabela, Igorja Španjola, Alenke Gregorič, Aleksandra Basina, Tomaža & Taje Brejc, Christine Van Assche, Frédérique Baumgartner, Staneta Bernika, Katje Ceglar, Ješe Denegrija, Alenke Domjan, Aurore Fonda, Sabine Jaroschka, Marko Košana, Jerneja Kožarja, Dunje Kukovec, Edit Molnár, Nataše Petrešin, Bojane Piškur, André Rouilléa, Lilijane Stepančič, Nevenke Šivavec, Brede Škrjanec, Tomislava Vignjevića, Sabrine Zannier, Milene Zlatar, Božidarja Zrinskega, ter drugih. Ukvarja se s slikarstvom in drugimi oblikami vizualne in zvočne umetnosti.

Izobrazba
1997 - 2001Podiplomski študij grafike, umetniški magisterij
Akademija za likovno umetnost (prof. Lojze Logar), Ljubljana
1992 - 1997Slikarstvo
Akademija za likovno umetnost (prof. Andrej Jemec), Ljubljana
1988 - 1992Grafični oblikovalec
Srednja šola za oblikovanje in fotografijo, Ljubljana
2. Multimedija
Multimedija
Video posnetek 1
Video posnetek 2
Video posnetek 3
Video posnetek 4
Video posnetek 5
Video posnetek 6
Vrabič Sašo Glavna fotografija
Vrabič Sašo Pri Tini Dobrajc, Š.Loka 2017
Vrabič Sašo KGLU, SG, 2015
Vrabič Sašo Foto: Nina Schmidt, 2015
Vrabič Sašo Umetnost v vsako gospodinjstvo
Vrabič Sašo NYC, 2011
Vrabič Sašo foto:Irena Herak, 2013
Vrabič Sašo foto Tihomir Pinter, 2009
Vrabič Sašo 2011

Vir fotografij

Fotografija: Foto: Mike Crawford, London, 2014 Foto za obvešcanje: Foto: Mike Crawford, London, 2014

3. Novice in dogodki
Novice in dogodki
5.3.2018Trienale Sodobna umetnost na Koroškem
12. april - 27. maj 2018, Pregledna razstava aktualne sodobne ustvarjalnosti koroških vizualnih ustvarjalcev. Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec
4. Razstave in projekti
Samostojne razstave
2017Ne-bo
Galerija Vodnikove domačije (kat.), Ljubljana
2016Tako blizu, tako daleč
Galerija Kresija (kat.), Ljubljana
2014Ljubezen in strah
Galerija Velenje, Velenje
2010Razmeroma dostopne slike
Galerija Equrna, Ljubljana
2009Ci-kel-ra-ža?
Galerija Vžigalica (skupaj z Manjo Vadla), Ljubljana
2009In situ
Galerija Simulaker, Novo mesto
2007Pogrešani (ekrani)
Galerija Ganes Pratt, Ljubljana
2006Ivana Franke, Sašo Vrabič
Siemens_artLab, Dunaj
2006Obrazi
Mestna galerija Nova Gorica (kat.), Nova Gorica
2005Obrigado meu amor
Mala galerija (kat.), Ljubljana
2004Pojdimo proč za nekaj časa
Galerija A+A (kat.), Benetke
2003Privat(e)
Galerija P74, Ljubljana
2001Nedelja za Bežigradom
Bežigrajska galerija (kat.), Ljubljana
1999Zvok in šika, kot se slika
Kibela, Maribor
1999Zvočne slike
Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec
1997This Town Ain't Big Enough for Both of Us
Galerija P74 (skupaj z Žigo Karižem), Ljubljana
1996
Klub CD, Cankarjev Dom, Ljubljana
Skupinske razstave
2017Vis-a-vis
UGM, Maribor
2017Epilog – prostor, telo in medij v prehajanju
Dvorec Novo Celje, Žalec
2017Imago Mundi - Mediteranske poti
Cantieri culturali Alla Zisa - Zac - Zina Zona Arti Contemporanee, Palermo
2016Instantes entre el placer y el dolor (Trenutki užitka in bolečine)
Artistas del Barrio, Madrid
2016Sodobna umetnost na Koroškem / Zeitgenössische Kunst in Kärtnen
Dom umetnikov / Künstlerhaus, Celovec / Klagenfurt
2016Preboj, Nove umetniške prakse v devetdesetih – primer Koroške
Koroška galerija likovnih umetnosti & Koroški pokrajinski muzej, Slovenj Gradec
2016Better Doggy Style Then No Style
Mestna galerija, Ljubljana
2016Nizkoproračunske utopije
(del ambienta XVII z naslovom Delo osvobaja), MSUM, Ljubljana
2016Alptraum
RAE (HQ), space for contemporary art, Berlin
2015Equrna Pop!
Galerija Equrna, Ljubljana
2015Slovnica svobode / Pet lekcij, dela iz zbirke Arteast 2000+
Garage Museum of Contemporary Art, Gorky Park, Moskva
2015Dotiki in prepleti: glasba kot inspiracija v prostoru vizualne umetnosti
Razstava, performans, Savinov salon, Žalec
2014 - 2015Magija umetnosti: Protagonisti slovenske sodobne umetnosti 1968-2013
Villa Manin / Künstlerhaus / Glipoteka, Passariano, Dunaj, Zagreb
201460! Panorama
UGM, Maribor
2013East + Europe, Eastern European Contemporary Art Exhibition
City Hall Exhibition Hall, Hong Kong
2012Skoraj pomlad / 100 let slovenske umetnosti
Slavija, UGM, Maribor
2011Sedanjost in prisotnost, Izbor del iz zbirke Arteast 2000+ in nacionalne zbirke Moderne galerije
MSUM, Ljubljana
2010Risba na Slovenskem II., 1940-2009
Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb
2010Imagine
Galerija Škuc, Ljubljana
2009Finalisti nagrade OHO
Center in galerija P74, Ljubljana
2008Troskok
Künstlerforum, Bonn
2008Slovensko slikarstvo po letu 1945 iz umetniške zbirke NLB
Hôtel de Ville, Grote Markt, Stadhuis (kat.), Bruselj
2006Prekinjene zgodovine
Moderna galerija, Ljubljana
2005Central, New Art from New Europe
Kunst Forum (kat.), Dunaj
2005Teritoriji, identitete, mreže: Slovenska umetnost 1995–2005
Moderna galerija, Ljubljana
2005Pilot:1, mednarodni umetniški forum in razstava
Limehouse Townhall, London
2004Destinations – Pet umetnikov iz Slovenije
Temple Bar Gallery, Dublin
2004Mediji v sliki
Galerija Cankarjevega doma, Ljubljana
2004Old habits die hard
Hamburger Bahnhof, Berlin
20047 grehov: Ljubljana – Moskva
Moderna galerija, Ljubljana
2003U3, 4. trienale sodobne slovenske umetnosti: TUKAJ IN TAM
Moderna galerija, Ljubljana
2003Razstava odkupljenih del zbirke Parlamenta
Parlament Republike Slovenije, Ljubljana
2003Sedma razstava Umetniške zbirke NLB, Mladi iz ustvarjalnega ospredja
Galerija Avla NLB, Ljubljana
2002My Body is My Business
Projekcija: FA221, UMBC, Baltimore
2002Becomings / Postajanja
Chapelle de la Sorbonne, Pariz
200124.mednarodni grafični bienale
Moderna galerija, Ljubljana
2001Oko in njegova resnica, spektakel in resničnost v slovenski umetnosti 1984-2001
Moderna galerija, Ljubljana
2001Solovideo
Galerija Spazio Erasmus Brera, Milano
1999Young and Serious: Recycled Image
Ernst Museum (kat.), Budimpešta
1997 - 1998U3, 2. Trienale sodobne slovenske umetnosti
Moderna galerija (kat.), Ljubljana
1997Umetnik in urbano okolje
Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec
5. Seznam vseh umetniških del
Seznam vseh umetniških del
2018Prvi objem
Olje in akril na platnu, 36 x 38 cm,
Zasebna zbirka
2017 - 2018Nina s Karin (Berlin 2008)
Olje na platnu, 40 x 40 cm,
Zasebna zbirka
2017NI-NA
Papir, tuš, akril, olje na platnu, 50 x 50 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2017Majhna smrt (Kleiner Tod)
Olje na platnu, 50 x 40 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2017More-Yeah!
Olje na platnu, 60 x 90 cm,
Zasebna zbirka
2017Peteršilj (super živilo)
Olje na platnu, 40 x 30 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2017Brez povezave (zdaj to čutim, ves svet)
Papir, tuš, olje na platnu, 60 x 90 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2017Ne-bo
Tuš na papirju, olje na platnu, 50 x 70 cm,
Zasebna zbirka
2016A Girl With Two Smart Phones
Akril na platnu, 10,1 cm x 20 cm, Udine
Luciano Benetton
2016Zablode Iluzij
Olje na platnu, 100 cm x 150 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2016Drevo pred Gramercyjem
Olje na platnu, 100 cm x 150 cm,
Zasebna zbirka
2016Ljubljanska drevesa, deček z jabolkom, odloži v oblak, ASAP!
Akril na platnu, 100 cm x 150 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2016Skupaj
Olje na platnu, 94 cm x 74 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2016I'll Be Black Soon
Akril na platnu, 40 cm x 30 cm,
Zasebna zbirka
2016Zunanji vplivi (depresija)
Olje na platnu, 70 x 70 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2015 - 2016Desperate To Connect
Olje na platnu, 70 cm x 20 cm, Maribor
Zasebna zbirka
2015Pokliči me (Megla)
Olje na platnu, ok. 80 x 30 cm, Mislinja
Rojstna hiša Jožeta Tisnikarja
2015Kje si Jože?
Olje na platnu, 50 x 70 cm, po motivih in štirih slikah Jožeta Tisikarja, Mislinja
Rojstna hiša Jožeta Tisnikarja
2015Ostanma doma
Sitotisk na papir (16 odtisov) in bobažno majico (150 izvodov), Slovenj Gradec
Umetniško delo v vsako gospodinjstvo
2015Bravo (posvečeno staršem)
Skupaj z otroki Vrca Vodmat, akril na platnu, 200 x 300 cm, Ljubljana
Vrtec Vodmat
2015Oblaki nad morjem
Akril na platno, 70 cm x 90 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2015A prideš?
Olje na platnu, 40 x 30 cm,
Zasebna zbirka
2015Bea(s)t
Oglje na platnu, 150 x 100 cm,
Zasebna zbirka
2014Muza iz Britanskega muzeja
Oglje, akril na platno, 180 cm x 120 cm, Chicago
Zasebna zbirka
2014Raw
Olje na platnu, 120 x 180 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2014Vrh krize
Olje na platno, 120 x 180 cm, Velenje
Zbirka Galerije Velenje
2013Ne se sekirat
Olje na lesu, ok. 15 x 30 cm,
Zasebna zbirka
2012 - 2015Praznina je v perfekciji (There’s an Emptiness in Perfection)
Sitotisk na bombažni majici, produkcija Made in China, Ljubljana
Made in China
2010Pieta (13. postaja)
Olje na platnu, 80 x 60 cm, Uršlja gora
Cerkev Sv. Uršule
2010Velika slika (Big Picture)
Olje na platnu, 120 x 100 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2010Čudna noč (Strange night)
Olje na platnu, 100 x 80 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2010Bo-Jan
(skupaj z Erikom in Karin), 2010, akril, oglje, pastel na platnu, 130 x 150 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2010Pleše sama
(skupaj s Karin), 2010, olje na platnu, 100 x 80 cm,
Zasebna zbirka
2010Abba vaba
Olje na platnu, 70 x 50 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2010Prikazovanje Hrabrega Miška
Olje na platnu, 50 x 60 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2010Človeški eskapizem
Olje na platnu, 120 x 100 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2010Nasmejano dekle
Olje na platnu, 70 x 60 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2010Odločnost (Determination)
Akril na papirju, 50 cm x 70 cm, Ohio
Zasebna zbirka
2010Jaz bom manekenka
Flomaster na papirju, ok. 300 × 425 mm, Ribnica
Zasebna zbirka
2010Iggy
Flomaster na papirju, ok. 2970 × 4200 mm, New York
Zasebna zbirka
2010Dekle iz juga (The Girl from The South)
Olje na platnu, 70 x 50 cm, Teksas
Zasebna zbirka
2009 - 2010Dr. Janez Milčinski
Olje na platnu, 80 cm x 60 cm, Ljubljana
Univerza v Ljubljani
2009 - 2010Kako daleč? (How Far?)
(skupaj z Erikom), 2009/10, akril, olje na platnu, 40 x 30 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2009I Love Music
Barvni svinčniki, flomaster, 148 cm × 210 cm, /
Zasebna zbirka
2008 - 2010Kocka
(skupaj z Erikom), akril na platnu, 60 x 50 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2008 - 2010Igraj, ubogaj, hura!
(skupaj z Erikom), 2008/10, akril, olje, flomaster na bombažu, 80 x 60 cm, Ljutomer
Zasebna zbirka
2008Pričakovati Karin
Oglje na papirju, 217 x 101 cm, Maribor
UGM
2008Daj mi samo še eno noč (Give Me Just One More Night)
Akril in pastel na platno, 60 x 60 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2008Gospod v rumeni vetrovki
Olje na platnu, ok. 50 x 50 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2008Operi (Wash)
Olje na platnu, 90 x 60 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2008Sprosti se (Relax)
Olje na platnu, 100 x 60 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2008David ga (Dave It)
(skupaj z Erikom), Olje na platnu, 100 x 60 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2008Pridem kmalu
Olje na platnu, flomaster, 40 x 50 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2008Second Life Sim City Josef
Grafit, papir, 43 x 32 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2007 - 2010Do-jen-ček
Olje na platnu, 40 x 30 cm, Teksas
Zasebna zbirka
2007Gremo na plažo (Vamos a la playa)
Olje na platnu, letraset, 100 x 120 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2007Medvedek
(skupaj z Erikom), 2007, mešana tehnika na platnu, akril, verjetno tempera, 80 x 80 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2006Žauc
(Skupaj z Erikom), mešana tehnika na papirju, staro okno, Žalec
Savinov Salon
2006Naslovnica 1-3 (triptih)
Akril, letraset na platnu, 90 x 60 cm, Ljubljana
Slikarska zbirka MG+MSUM
2006Gradbišče
(Skupaj z Erikom), akril, letraset na platnu, 180 x 150 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2006Prijazno mesto
(Skupaj z Erikom), mešana tehnika na platnu, 180 x 150 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2006Hula
(Skupaj z Erikom), mešana tehnika na bombažu, 90 x 45 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2006G. Bush ima vse niti v rokah
(Skupaj z Erikom), mešana tehnika na bombažu, 90 x 45 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2006Sašo 1/2 (avtoportret)
Akril na platnu, 25 cm x 20 cm, Teksas
Zasebna zbirka
2006Sašo 2/2 (avtoportret)
Akril na platnu, 25 cm x 20 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2006Dora
Akril na platnu, 175 cm x 100 cm, Višnja Gora
Zasebna zbirka
2006Plečnik
Pobarvana glina, objekt, ok. 40 x 40 x 10 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2005 - 2014Pojej, moj, Tiki raketa
(skupaj z Manjo, Erikom in Karin), mešana tehnika (akril, fotografija/platno), 120 cm x 140 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2005Peter-Šilja
Akril na platnu, ok. 80 cm x 50 cm, Kobarid
Hiša Franko
2005Baz-Ilika
Akril na platnu, ok. 80 cm x 60 cm, Kobarid
Hiša Franko
2005Maja-Ron
Akril na platnu, ok. 70 x 50 cm, Kobarid
Hiša Franko
2005Tim-Jan
Akril na platnu, ok. 70 x 50 cm, Kobarid
Hiša Franko
2005Odhod
Akril na platnu, 40 x 50 cm, Ljubljana
Ministrstvo za kulturo RS
2005Več ni dovolj!
Akril na platnu, 40 x 50 cm, Ljubljana
Ministrstvo za kulturo RS
2005Offline
Akril na platnu, 100 x 70 cm, Ljubljana
Ministrstvo za kulturo RS
2005Start
Akril na platnu, 2005, 140 x 120 cm, Dunaj
Zasebna zbirka
2005If God Is a DJ, Life Is a Dance Floor, Love Is a Rythm, You Are the Music
Olje na platnu, 4 slike, vsaka 120 cm x 65 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2005Poljub / Kiss
Skica za stensko poslikavo v Mali galeriji, lavirana risba, ok. 30 cm x 40 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2005Let's Go
Kemični svinčnik, papir, 20 cm x 26 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2005Kdo bo jezdil tvoje divje konje?
Akril, olje na vodni osnovi na platnu, 40 x 50 x 6 cm, Oregon
Zasebna zbirka
2005Zmagoslavje srca
Akril, olje na vodni osnovi na platnu, 40 x 50 x 6 cm,
Zasebna zbirka
2005Download Julija
Akril, olje na vodni osnovi na platnu, 50 x 40 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2005Download Lili & Goga
Akril, firnež na platnu, 40 x 30 cm, Bruselj
Zasebna zbirka
2005Portret Elizabeth Peyton
Akril na platnu, 30 x 24 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2005Mel-Isa
Akril na platnu, ok. 50 x 45 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2005R-man
Akril na platnu, ok. 50 x 45 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2005Pazi psa
Akril na zidu, ok. 1,5 x 6m, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2004 - 2005Long Way To Kyoto
Akril na platnu, ok. 180 cm x 150 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2004Manjkajoči člen
Akril na platnu, 4 slike, vsaka 50 x 70 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2004Let's Go Away For Awhile
Akril na platnu, 40 x 40 cm, Oregon
Zasebna zbirka
2004Katra (Ranault Quattro)
Akril na platnu, 35 cm x 40 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2004Ali ste prišli daleč?
Akril na platnu, 40 x 35 cm, Firence
Zasebna zbirka
2004Mini je Maxi
Akril na platnu, 30 cm x 40 cm, London
Zasebna zbirka
2004Srečanje pred televizijo
Akril na platnu, 20 cm x 25 cm, Grčija
Zasebna zbirka
2004Čas celi rane
Akril, grafit na platnu, ok. 50 cm x 60 cm, Dobrna
Zasebna zbirka
2004Usoden premik
Akril, grafit na platnu, ok. 50 cm x 60 cm, Dobrna
Zasebna zbirka
2004Tetris (triptih)
Akril, olje na platnu, zvočni modul, sensor na gibanje, 50 x 50 cm; 40 x 50 x 6 cm; 50 x 50 x 5 cm, Nova Gorica
Zbirka MGNG
2003Arhiv
Knjiga umetnika, fotokopija A5, Ljubljana
Center in galerija P74
2003FTD
Akril na platnu, 110 cm x 90 cm, Ljubljana
Ministrstvo za kulturo RS
2003Pong
Olje na platnu, 45 cm x 55 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2003Zajtrk
Olje na platnu, 30 cm x 35 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2003Pobeg
Akril na platnu, 40 cm x 60 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2003Babi Jelena v kuhinji
Akril na platnu, 30 cm x 40 cm, Kotlje
Zasebna zbirka
20031974
40 x 40 cm, olje na platnu, Piran
Zasebna zbirka
20031974 (repriza)
40 x 40 cm, olje na platnu,
Zasebna zbirka
2002And Then PI Ran
Akril na platnu, 90 x 80 x 6 cm, Piran
Zasebna zbirka
2002Veliko pričakovanje
Lavirana risba, grafit, 210 x 297 mm, Koper
Zasebna zbirka
2001Varno po mestu
Olje in akril na platnu, 150 x 180 cm, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
2001Bilbao
Računalniški tisk, 100 x 80 cm, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
2001Can't Undo
Računalniški tisk, 100 x 80 cm, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
2001Za Bežigradom
Akril na platnu, 2001, 150 x 180 cm, Ljubljana
NLB
2001Www.sunday.com
Akril na platnu, 180 x 150 cm, Ljubljana
Parlament RS
2001V nedeljo ob 18. uri
Akril na platnu, 150 x 180 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
2001Click on Sunday :) web cam
Akril na platnu, 180 x 150 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
2001Can't Undo
Poslikan pulover, barva za tekstil, bombaž, Ohio
Zasebna zbirka
2000ESC
Akril na platnu, 60 x 80 cm, Celje
Zasebna zbirka
1999Zvočne slike
Instalacija s tremi slikami, fotokopija, papir in zvok, 1999, ok 3 x 2 m, Budimpešta
Erika Déak Gallery
1999Ce.metro.si
Olje na platnu, 50 x 60 x 6 cm, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
1999Klik
Akril na platnu, 40 x 50 x 6 cm, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
1999Basic Instinct
Akril na platnu, 50 x 60 x 6 cm, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
1999SG Metro
Akril na platnu, 50 x 60 x 6 cm, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
1999OR2 (Otvoritev razstave 2)
Akril na platnu, 40 x 50 x 6 cm, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
19993 (pogled iz okna)
Akril na platnu, 40 x 50 x 6 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
1999Brez naslova (Nina na otvoritvi)
Akril na platnu, 40 x 50 x 6 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
1999Brez naslova (Metro NYC)
Plastika, akril na platnu, 40 x 50 x 6 cm, Prevalje
Zasebna zbirka
1999Brez naslova (Billboard)
Akril na platnu, 40 x 50 x 6 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
1999SG-Vransko-LJ
Računalniški print na forex plošči, ok. 120 x 120 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
1998 - 1999Pogled iz okna
Akril na platnu, 40 x 50 x 6 cm, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
1998Re:bye,bye
Olje na platnu, , 40 x 50 x 6 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
1998Prizor dolgočasja iz dolgočasnega mesta
Olje na platnu, 40 x 50 x 6 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
1998ZX
Akril, voščenke na platnu,180 x 150 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
1997Ali misliš pozitivno?
Olje na platnu, 110 x 110 cm, Ljubljana
ALUO
1997Dvom diamanta
Akril na platnu, 180 x 150 cm, Dunaj
HVB Bank
1997Nočna vožnja
Akril na platnu, 180 x 150 cm, Slovenj Gradec
Prevent
1997Izbrani ekrani
Akril na platnu, 180 x 150 cm, Dunaj
Siemens
1997Memo
Akril, letraset, grafit na platnu, ok. 40 x 50, Radlje ob Dravi
Zasebna zbirka
1997DESET (TEN), zbirka besed, poezij in pesmi 1991-1997
Knjiga umetnika, originalni avtorski izvod 1/1, Ljubljana
Zbirka umetniških knjig MGLC
1996Nad zemljo in pod njo
Olje na platnu, 100 x 100 cm, Velenje
Galerija Velenje
1996Ekran nad skrinjo
140 x 120 cm, akril, olje na platnu, Slovenj Gradec
Koroška galerija likovnih umetnosti
1996Lebdeči ekrani
Akril, voščenke na platnu, 120 x 120 cm, Kotlje
Zasebna zbirka
1996"Ivan Napotnik (ekrani)"
Olje na platnu, 100 x 100 cm, Kotlje
Zasebna zbirka
1996Oktober
Akril na platnu, ok. 70 x 140 cm, Ravne na Koroškem
Zasebna zbirka
1996Zid in obala I
Akril in voščenke, 40 x 50 cm,
Zasebna zbirka
1996Zid in obala II
Akril in voščenke, 40 x 50 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
1996Tomos
Akril in voščenke, , 40 x 50 cm,
Zasebna zbirka
1995Ščetka
Akril na platnu, 70 x 100 cm, Ljubljana
Zasebna zbirka
1995Capa
Akril, voščenke na platnu, ok. 180 x 150 cm, Slovenj Gradec
Zasebna zbirka
1995Soča 1
Lepljenka, akril na lepenki, ok. 200 x 160 cm, Kotlje
Zasebna zbirka
1995Soča 2
Lepljenka, akril na lepenki, ok. 200 x 160 cm,
Zasebna zbirka
1990Zid (The Wall)
Flomaster na papirju, 297 × 420 mm, Pennsylvania
Zasebna zbirka
1989Brez naslova (11.1.)
Lavirana risba na papirju, ok. 296 × 380 mm, Kamnik
Zasebna zbirka
6. Nagrade, priznanja in reference
Nagrade
2014Prva nagrada za slikarsko delo
Art Muze, Mesec oblikovanja, Ljubljana
2006Delovna štipendija
Ministrstvo za kulturo, RS
2004Bernekerjeva nagrada
Občinska nagrada za delo v kulturi, Slovenj Gradec
2002 - 2003Častna nagrada
Ex-Tempore, Piran
1999Prešernova nagrada
Študentska nagrada za slikarstvo, Ljubljana
Priznanja
2017Priznanje za kvalitetno delo
Mednarodni simpozij Slovenija odprta za umetnost, Sinji vrh
2014Rezidenca v Londonu
Ministrstvo za kulturo, RS
2009Finalisti nagrade OHO
Center in galerija P74, Ljubljana
2008Rezidenca v Berlinu
Ministrstvo za kulturo, RS
2006Častno priznanje
7eme Mondial de l'estampe et de la gravure, A.M.A.C., Chamalieres, Francija
Reference
2004Izbor za razstavo Pilot:1
Priznani kuratorji za skupinsko razstavo, v času umetniškega sejma Frieze Art, dobijo nalogo, da izberejo enega izmed perspektivnih umetnikov. Kurator Francesco Bonami (Italija/ZDA, selektor za Beneški bienale 2003) izbere delo Vrabiča, Limehouse Townhall,, London
1997 - 1998Povabilo na razstavo U3, 2. Trienale sodobne slovenske umetnosti
Kurator: Peter Weibel, Moderna galerija, Ljubljana
7. Mnenja kritikov
Sašo Vrabič

"Na svoj način je začel likovno komentirati medijsko poplavo informacij, s katerimi prihaja nešteto pasti za »prejemnike« in uporabnike. Opazoval in komentiral je, kako se v javnem prostoru razblinja naša zasebnost, kako je intimni svet sodobnih prebivalcev našega planeta vse bolj razkrit in razpoznaven, kako se ga da nadzorovati in zlorabljati v sistemih medmrežja, prek socialnih omrežij in pametnih telefonov. To poseganje v zasebnost, predvsem pa zasvojenost sodobnega človeka s sodobnimi sredstvi komuniciranja je Vrabič na svojih slikah vse bolj angažirano razkril in umetniško pokomentiral. Razkril je, da se splošna kultura človeka razbija in da do nas prihaja množica informacij, ki niso vselej verodostojne, ampak so lahko tudi zavajajoče, in to mu je v slikarstvu odprlo vrsto aktualnih tem. ... Čeprav so prizori na njegovih slikah povsem vsakdanji, z njimi razkriva pasti sodobnega časa in tistih visokotehnoloških orodij, ki še stopnjujejo našo zasvojenost ter odvisnost in hkrati s tem še bolj razgaljajo našo intimo, način vedenja oziroma potrošniško obnašanje. Slikarja izziva tudi nenehna tekmovalnost kot eden izmed izstopajočih pojavov sodobnega življenja in bivanja. Ljudje težijo k perfektnosti, k popolnosti in umetnik to jemlje kot grozljiv diktat sedanjosti. Zato ta vsesplošna prizadevanja po perfekciji Vrabič izpostavi tako, da v svojem likovnem svetu dosledno uveljavlja izčiščenost podob in svojevrstno slikarsko virtuoznost. In čeprav se ukvarja z majhnimi, na videz nepomembnimi dogodki ter z ljudmi iz množice, njihove zgodbe absolutno odsevajo omenjeno strašljivo podobo današnjega sveta. Na slikah se sprašuje, kje se brišejo meje med javnim in zasebnim. .."

Iztok Premrov
Zloženka, Galerija Lek, Ljubljana, 2017

Sašo Vrabič

"... Umetnik s svojo produkcijo velja za enega pomembnejših sodobnih slovenskih umetnikov, ki z obvladovanjem različnih medijev ter umetniških zvrsti ustvarja prepoznavna dela, ki odsevajo čas, v katerem živimo. Njegove slikarske manire ne moremo opisati le z eno besedo ali je uvrstiti v le en slogovni tok. Umetnik namreč s prepletanjem skrajno naturalističnih podob, besedil, kolažev, grafitov ter abstraktnih potez ustvarja samosvoj izraz, poln humorja in igrivosti. V svojih delih z nežno naracijo prevprašuje sodobne družbene odnose, medsebojno komunikacijo, ki je prežeta s tehnologijo in odvisna od nje, posredovanje javnih sporočil, njihove moči in njihovega vpliva na ohranjanje osebne intime v urbanem svetu. ..."

Tina Fortič Jakopič
Zloženka, Ekonomska fakulteta, Ljubljana, 2017

Ne-bo

"... Umetnika po večini zanimajo majhne in navidezno nepomembne zgodbe, drobni intimni utrinki vsakdanjika in fragmenti življenja, ki na način pars pro toto pripovedujejo univerzalno zgodbo o sodobnem stanju duha. Na eni strani ga pritegne generičnost sodobne komunikacije in nenehna podvrženost novim vsebinam, ki jih posameznik samovoljno spremlja in se pusti biti spremljan. Današnje življenje je v veliki meri postalo virtualno, (komunikacijski) mediji pa so prav zares podaljšek človeka. Zato umetnik že vrsto let upodablja skupine ljudi, ki so popolnoma okupirani z brskanjem po svojih mobilnih napravah. ..."

Miha Colner
Katalog, Ne-bo, Galerija Vodnikove domačije, Ljubljana, 2017

Iz arhiva: 1997–2017

"... O sliki Saše Vrabiča je bilo med mediji, v katerih ustvarja, napisanega največ, a o njegovem ustvarjanju je potrebno, kot počne sam, razmišljati celostno in upoštevati celo ne le tisto, kar je na koncu vidno gledalcu, ampak razumeti, da je temu skladen tudi način Vrabičevega razmišljanja in način ustvarjanja, da prepletanje zasebnega in javnega, prežetost življenja s tehnologijo ter refleksija čustvenega preživetja v sodobni, k storilnosti naravnani družbi, prežemajo celoto življenja in ustvarjanja dela tega umetnika. Vrabič slika, riše, sklada pesmi, programira, montira, snema, oblikuje, tiska tisto, kar v trenutku ustvarjanja živi, čuti in misli v vsakdanjem življenju. Gre za ustvarjalnost, ki je kljub navidezni vezanosti na množične medije in tehnologijo globoko osebnoizpovedna. Neverjetno, a tak razmislek nas vodi skorajda do načinov avtomatičnega slikanja (snemanja, komponiranja, pisanja …) kakega surrealizma. Vrabičev vizualni način vzorčenja, čeprav podoben sestavljanju glasbe, oblikovanja, videa v sodobnosti, je zelo oseben in hkrati skorajda avtomatiziran ter tako ne do konca prevedljiv v jezik besede. ... Sašo Vrabič je eden tistih umetnikov, katerih slikarstvo je bilo sprejeto v okvire t. i. sodobne umetnosti že s prvo, inavguracijsko razstavo Trienalom sodobne slovenske umetnosti, ki jo je leta 1997 kuriral Peter Weibel. Vrabič se je nenadoma in zelo vidno pojavil na slovenski slikarski sceni, obkrožen s skupino kolegov (sprva Žiga Kariž in Miha Štrukelj, nato še Viktor Bernik, Gorazd Krnc, Arjan Pregl …), prav tako slikarjev, ki so reagirali na spremenjeno podobo realnosti svojega časa ... Pravzaprav vse podobe, zvoki in besede v ustvarjanju Saša Vrabiča tvorijo eno pripoved. Zanjo je značilna močna želja po povezovanju v procesu ustvarjanja. Vrabičeva umetniška praksa je ena redkih, ki nima prav nič opraviti z egotripom umetnika Avtorja. Z bližnjimi in neznanci deli svojo intimo, jih vabi v umetniške procese in svoje slike brez kanca sramu in skrivanja za okopi Visoke umetnosti označuje bolj za IKEA kot za Swarovski kristal. Zato mu lahko kdo očita, da namerno znižuje statusno in tržno vrednost vizualne umetnosti, predvsem slikarstva. Toda prelet njegovih projektov pokaže, da ni tako. Prispevek, ki ga je Sašo Vrabič podaril svetu sodobne umetnosti na Slovenskem od konca 90. let prejšnjega stoletja do danes, je velik. Sprva je s slikarskimi kolegi ob koncu 90. let prejšnjega stoletja slikarstvu našel mesto v spremenjenih tehnoloških, družbenopolitičnih in kulturnopolitičnih okoliščinah. V svoje ustvarjanje je uspešno vpletel številne medije, tudi zvok in glasbo. V začetku novega tisočletja je deloval v kolaboracijskih projektih skupine umetnikov zbrane okrog Galerije Ganes Pratt (Viktor Bernik, Jasmina Cibic, Ištvan Išt Huzjan, Jaša, Meta Grgurevič, Dejan Kaludjerović, Žiga Kariž, Arjan Pregl, Simone Settimo, Urša Vidic). Po tej izkušnji je samostojno dosegel možnost ustvarjanja ambientov, ki še vedno temeljijo na sliki in risbi, a ju širijo in prepletajo z besedo, zvokom, fotografijo in gibljivo podobo ter vsakdanjimi ali predelanimi predmeti, ki na gledalca učinkujejo čutno in čustveno. Njegova praksa je sodobna s tematikami družine, zasebnega življenja, sodobnega čustvovanja, vpliva novih tehnologij na vsakdanje življenje in prekarnega dela. Male zgodbe v njegovem ustvarjanju zaživijo in spregovorijo v ritmu vseh nas, ki se opotekamo v življenju nemogočih izbir, ki so nam ga predale generacije pred nami, in skušamo v pospešenem vsakdanu zgraditi jutri za tiste, ki prihajajo za nami."

Petja Grafenauer, dr.
Katalog, Ne-bo, Galerija Vodnikove domačije, Ljubljana, 2017

Najlepše darilo je slika

"... Po tem, ko sem videla Vrabičevo sliko Muza iz britanskega muzeja (2014), portret naključne obiskovalke, sedeče na klopi z zaprtimi očmi, ujete pri počitku, morda kontemplaciji, v tihi in mirujoči drži a vendar polni vrveža misli in besed, sem zaslutila, da je to tista forma portreta, ki jo iščem. Risbe, sestavljene iz besed, imenovane tudi »napisane risbe« Sašo Vrabič razvija že dlje časa. Sprva so se kot asociacije na grafite pojavljale na stenah galerij (kasneje kot risbe z ogljem ali tušem na papirju in akrilnimi barvami na platnu. Portret Erika je prva tovrstna slika narejena v tehniki olje na platnu). Na ta način je umetnik v prostore visoke kulture prenesel subkulturno formo – skupaj z njeno začasnostjo, minljivostjo, mimobežnostjo, a hkrati z močno, nemalokrat aktualno sporočilnostjo ter emocionalnim nabojem. Napisane risbe govorijo z močjo podobe in z močjo besede. Z ritmičnim ponavljanjem največkrat skopo odmerjenega besedila, Sašo Vrabič, ki deluje tudi na glasbeni sceni, v slikarstvo vnaša muzikalične elemente. ..."

Monika Ivančič Fajfar
Http://www.artis.si/SasoVrabicPortretErika/SasoVrabicPortretErika.html, 2017

Razsežnost prostora

"... Svet sodobne tehnologije vstopa tudi na platno slikarja Saša Vrabiča: njegovo delo z intrigantnim naslovom Ljubljanska drevesa, deček z jabolkom, odloži v oblak, ASAP! (2016) upodablja množico ljudi na dobro prepoznavni veduti ljubljanskega Prešernovega trga. Pod zavetjem grajskega griča se pred Tromostovjem sprehaja nepopisna množica ljudi, katerih skupna točka je v tem, da vsi do zadnjega uporabljajo svoje mobilne telefone - bodisi klepetajo, brskajo po zaslonih telefonov ali pa se fotografirajo. Prostor na Vrabičevi sliki ostaja povsem konvencionalen, v maniri klasične akademske tradicije, vendar pa je avtor površino slikovnega polja razbil z agresivno intervencijo: slika je opremljena z napisom, izvedenim z zelenim sprejem, na katerem lahko preberemo znani in domala že ponarodeli marketinški slogan aktualnega ljubljanskega župana. Naslikana podoba se tako dobesedno levi v oglasni prostor; slikar s svojo brez dvoma ironično gesto tako ponazori isti proces, ki se odvija v realnem fizičnem prostoru. Središče Ljubljane je namreč v zadnjih letih postalo izredno skomercializirano, vedno bolj nasičeno z marketinškimi vsebinami, pri čemer se ob procesih gentrifikacije javni prostor vse bolj krči nenazadnje, ce navedem le enega zadnjih primerov, je mestna uprava pred kratkim dovolila postavitev številnih oglasnih panojev v stari Ljubljani. Vrabičeva slika, iznakažena z marketinškim sloganom, tako nakazuje še kako aktualno in pereče stanje konkretnega fizičnega prostora, po katerem blodi nepreštevna množica odtujenih, vase oziroma v svoje telefone zaverovanih posameznikov, ki so v svoji atomizirani individualnosti zvedeni na odjemalce, na anonimne in uniformirane potrošnike. ..."

Matjaž Brulc
VPOGLED, revija za književnost in kulturo, Letnik XIII, št. 19, september 2017, ZKŠT Žalec, 2017

Skupaj sami - hrabri novi svet pametnih telefonov

"... Odnos med umetnostjo in potrošništvom je zato vselej zapleten, ne le v smislu paradoksa, ki ga predpostavlja vrednote¬nje tako imenovane popularne kulture, temveč tudi v okvirih tiste »višje«, kritiško podprte ume¬tnosti, zato smo se posebej pozorni do ustvarja¬nja umetnikov, kakršen je Sašo Vrabič, saj ne le prostodušno sprejema to dvoumnost družbene¬ga konteksta in sveta, v kakršnem živimo, temveč jo z angažiranim in predanim delovanjem na mnogih področjih ustvarjanja osmišlja kot noben drugi slovenski umetnik. Sašo Vrabič je fotograf, videast, grafik, risar, oblikovalec, glas¬benik, oblikovalec zvoka in še marsikaj, a v prvi vrsti slikar, ki v klasičnem mediju likovne ume¬tnosti s tradicionalističnim realističnim izrazom odslikava estetiko podob, značilnih za naš čas, v katerem realni svet in naše predstave o njem naenkrat ne sovpadajo več popolnoma, saj so se med njiju vrinili izmuzljivi in nedoločljivi virtualni svetovi. Sašo Vrabič kot multimedijski ustvarjalec uživa v okolju, kjer digitalne podobe in generirani zvoki z veliko hitrostjo interaktiv¬no spodbujajo vse čute in presegajo zmožnost človekove običajne percepcije in refleksov, a jih kot slikar zaustavi in reflektirano ponudi razmi¬slek o njihovi naravi in smislu. Pri tem tenkoču¬tno raziskuje odnose med privatnim in javnim, duhovito pervertira ikonični značaj izpostavlje¬nih medijskih osebnosti in podob ter tako v oblikovnem kot v vsebinskem smislu pronicljivo briše meje med notranjim (alegoričnim) in zuna¬njim (vsakdanjim) statusom podobe. ..."

Marko Košan
Revija Odsevanja, št. 100, str. 73, 74, KD Odsevanja, ZKD Slovenj Gradec, 2016

Mnenje

"V imenu vseh tvojih fanov, samo naprej, prosim, ker če kdo zna slikati in resnično bogatiti ta prostor s svojimi mojstrovinami, si to ti."

Irena, Ljubljana
Družabno omrežje, 2016

Sašo Vrabič

"Ni veliko slovenskih umetnikov, ki delujejo s toliko energije na različnih umetniških poljih in pri tem skoraj v vsakem ciklu inovativno odpirajo nove izrazne poti, a z gotovostjo lahko trdimo, da mednje sodi Sašo Vrabič. Če pobliže pogledamo njegovo likovno produkcijo, ki je praviloma družbeno angažirana (takšna so tudi dela, ki se naslanjajo na družinski utrip in na prvi pogled delujejo zelo intimno), bi jo v duhu sodobnih svetovnih razvojnih tendenc lahko označili za izjemno senzibilno zaznavanje družbenih problemov, na katere brez izjeme opozarjajo teoretiki, ki se ukvarjajo s trajnostnim razvojem. Usmeritev, ki jo vse agende izpostavljajo kot edino pot 21. stoletja. To umetniško senzibilnost, ki jo prepoznavarno v Vrabičevih likovnih potezah, smo skozi teorijo umetnostne zgodovine lahko revezibilno prebrali na mnogih delih, in tudi to je razlog, da nam Vrabičeva dela ne zgolj stilno, temveč tudi motivno, dajejo občutek korespondiranja z njimi. Razlog je predvsem v tem, da Vrabič ni avtor, ki bi načrtno gradil subjektivno karizmo in svojo likovno poetiko razvijal naslanjajoč se izključno na svoj ego, temveč je avtor, ki svoj senzorični svet gradi skozi indiciranje vsakdanjih družbenih sprememb, ki vplivajo na konstantno prevrednotenje humanističnih vrednot. Deluje predvsem kot kronist, kot občutljiv umetnik, ki seveda opozarja predvsem na tiste momente, ki ne govorijo v prid humanističnim vrednotam družbenega napredka. Tudi zato se njegova likovna poetika vseskozi giblje predvsem v polju figuralike. ... Dotaknimo se najprej cikla del, ki se pronicljivo dotikajo paralelnega prostora, ki si ga danes množično konstruiramo z rahlim dotikom hladne površine elektronskih naprav, med katerirni prevladujejo naprave, poimenovane pametni telefoni (eden redkih primerov, kjer bi bila uporaba pri nas politično prostituirane skovanke »tako imenovani« upravičena). Če pobrskamo po umetnostnozgodovinskem asociativnem arhipelagu, se večini ob dotiku pred očmi prikaže znamenita Michelangelova upodobitev stvaritve Adama na stropu Sikstinske kapele, skrivnostni dotik prstov tuzemskega in božjega, ki simbolizira pretok življenjske energije. V Vrabičevem ciklu je simbolika reverzibilna, saj ne gre za pritok, temveč za odtok življenjske energije. V seriji ponavljajočih se vsakdanjih podob Vrabič na platnu preigrava vsem znane prizore posameznika v službi, na poti domov, pri druženju s prijatelji ali pa družine za skupno mizo. Vsi so povezani prek nevidne opne elektronske naprave, pri čemer so seveda najbolj bizarni in žal zelo pogosti pogledi na prijateljici, ki sedeč na isti klopi komunicirata vsaka po svojem telefonu, ali pa na družino, ki je svojo deviantno nemo zbranost okrog tv-ekrana zamenjala s še bolj individualiziranimi elektronskimi igračami. Komunikacija med ljudmi ni več verbalno sosledje bolj ali manj kompleksno strukturiranih miselnih vzorcev, temveč postane minimalizirana, razosebljena in elektronsko posredovana razpršenost vsakdanjega utripa, ki se na ta način banalizira, saj se komunikacija navidezno usmerja v globalno, pri čemer pristnost medčloveških odnosov, kj je temelj družbene konstitutivnosti, pada povsem v drugi plan. ..."

Goran Milovanovič
Zloženka, Galerija Krka, Novo mesto, 2015

Plastenja: intuitivnost in neposrednost

"... Vrabič je slikar, ki se enakovredno giblje na polju t. i. socializacije umetnosti, prestopa iz medija v medij in izraža ideje v okviru možnosti posameznega medija ter prehaja v odprta polja različnih umetnostnih zvrsti, kamor prenaša svojo raznorodno poetiko. ..."

Milena Zlatar
Zloženka, IJS, Ljubljana, 2013

East + Europe

"... Vaše kreacije, ki ste jih naredili z otroki so vsekakor vrhunec razstave."

Ching
Vtis ob razstavi v Hong Kongu, 2013

Nazaj v sproščenost in igrivost

" ... Vrabičevo slikarstvo bi lahko opredelili kot figuraliko, realizem, tudi fotorealizem, z občasnim nadrealizmom. ..."

Eva Senčar
Delo, 24. november 2013, 2013

Kritiki izbirajo

"... Platni Velika slika in Čudna noč kažeta Vrabičev poskus, da bi razbil konceptualno slikarsko zasnovo in poiskal prvinsko likovni izraz. ... Razstavljene risbe imajo bolj formalno zasnovo. Sledijo pravilu enakomernega nizanja grafičnih znakov – pisave. Nešteto ponovitev iste besede oz. stavka spominja na stare prakse discipliniranja telesa in duha. Mantrično ponavljanje postane brezosebno, razčlovečeno in brezčustveno, skoraj avtistično. ..."

Monika Ivančič Fajfar
Tiskovina, Slovensko društvo likovnih kritikov in Cankarjev dom, 2012

Feedback

"I cannot find the words to match the quality of your many talents. I hope some day to be able to see your work in person. The effect your art in many mediums for me matched the effect I experienced in the Rijksmuseum upon entering the first room. It was breathtaking. I felt compelled to write to you and express my appreciation for your talents."

Denise, Norfolk VA, USA
Družabno omrežje, 2011

Migetacije

"... Njegovo ustvarjanje posega bodisi v intimni svet bodisi se oklepa komentiranja družbene in politične stvarnosti, ki nezadržno curlja v svet zasebnega. ..."

Maša Ogrizek
Katalog, Škofja Loka, 2011

Hočemo biti svobodni, kot so bili očetje

"... Stenske slike Saša Vrabiča sestavljajo besede, ki v izrisani podobi združujejo poezijo, portret in strip. ..."

Tatjana Pregl Kobe
Slovenske novice, 14.10. 2010, 2010

Brez povodcev, nagobčnikov, kravat in slinčkov

"... Sašo Vrabič sodi med slikarje, ki so v preteklosti spodbudo za delo našli v različnih sodobnih medijih, predvsem na raznovrstnih ekranih, katerih podobe so preslikavali na svoja platna. ... Slike se zdijo izjemno polne, dinamične, živahne, zmagovito vitalne, odpirajo prostor, se posmehujejo omejitvam, jih sprevračajo v nove možnosti … Osvežujoče."

Vladimir P. Štefanec
Delo, 2010

Kolažiranje sodobnosti, dekonstruiranje avantgarde

"... Sodelovanje njegovih otrok pri nastanku slik kaže na to, da se je razmerje med javnim in zasebnim časom spremenilo in prepletlo do te mere, da razlik skorajda ni več. ... Vrabič v razmeroma dostopnih slikah analizira globoke spremembe v izkušnji prostora in časa, telesnosti in identitete, ki so posledica razmaha novih tehnologij. ... Razstava na izjemno drzen in igriv način povzema koncept avantgardnih postopkov montaže in kolaža z začetka dvajsetega stoletja ... Le zakaj se tega niso spomnili dadaisti?"

Vid Lenard
Dnevnik, Pop/Kultura, ponedeljek, 20.12.2010, 2010

Izjava

"Od mladih slovenskih upov najbolj cenim slikarja Saša Vrabiča."

Aleksandra Brdar Turk
Finance, 27. 1. 2010, 2010

Razmeroma dostopne slike

"... Kot predstavnik tako imenovanega 'slikarstva okoli leta 2000', torej slikarstva od konca 90-tih, je njegova najočitnejša značilnost vsekakor slikovna pluralnost, torej (enakovredno) združevanje podob najrazličnejših "porekel". ..."

Kaja Kraner
Večer, Kultura, 10.12.2010, 2010

Risba

"... Mnoga njegova dela spominjajo na digitalno izpeljane podobe, kjer je prisoten natančen sistem razporejanja podob, pri čemer avtor vključuje v dela čisto osebne predmete in jih povezuje v različne zgodbe. Ohranja spontanost zaznave in sproščenost otroške obravnavane risbe, ki sta sestavna dela Vrabičeve umetnosti nasploh. ..."

Sarival Sosič, dr.
Risba na slovenskem II., 1940-2009, Muzej in galerije mesta Ljubljane, Mestna galerija, 2009

Kopičenje podob

"... Sicer pa je eno važnejših vprašanj, ki zaposlujejo Sašo Vrabiča, prevajanje digitalnega v analogno. ... Kopičenje podob v osebnem in virtualnem spominu je vsakdanje početje, ki pa jim občutljiv ustvarjalec lahko dodeli značaj umetniškega. ..."

Marjeta Ciglenečki, dr.
Zloženka, Korotan, Dunaj, 2006

Post-realizem in upodabljane naše vsakdanjosti

"... Njegovo angažiranost zato najdemo predvsem v kontekstu poudarjanja lastne likovne govorice, ne dovoli si vzeti status individualista, ki sicer ne spreminja družbenega reda, vendar pa vanj vnaša tisto vsebino, brez katere bi ta bil le prazna lupina. ..."

Boris Gorupič, dr.
Revija Art.si, 2005

Arterija 56

"... Vrabič je brez dvoma eden najbolj opaznih ustvarjalcev najmlajše generacije slikarjev in vizualnih umetnikov. ... To slikarstvo bi lahko opredelili tudi skozi postmodernistično idejo semplanja, oz. ustvarjanja pastišev iz velikih zgodb. ... Sašo Vrabič ima za tako mladega avtorja zavidljivo biografijo, kar je še posebej danes, ko umetniki zelo redko dobijo možnosti razstavljanja, prava izjema. ..."

Ksenija Berk
Radio Študent, 2005

Postmedijsko slikarstvo

"... V Slovenskem prostoru deluje močna slikarska generacija, ki se je v zadnjih letih prebila v ospredje ne le pri nas, ampak tudi v tujini. ... ... Sašo Vrabič je razstavljal na prelomnem, drugem Trienalu slovenske sodobne umetnosti leta 1997, ki ga je kuriral Peter Weibel. Skupaj z razstavo so se njegova dela umestila v slovensko umetnostno zgodovino in sicer v razdelek »postmedijskega slikarstva« in sodobne umetnosti, kot jo je leta 2005 zapisal Igor Zabel. ... ... Grešna uporaba predlog iz sveta medijev se v delu Saše Vrabiča prepleta s podobami in zvoki iz privatnega sveta. Računalnik, ki mu danes ni več moč ubežati, je dodobra zaznamoval način življenja, dela in razmišljanja Vrabičeve generacije. ..."

Petja Grafenauer, dr.
Ljubljana, 2004 - 2017

Časovne kapsule

"... Vrabičeva dela so neposredna in neobremenjena, spodbujajo h kontemplaciji o naših lastnih izkušnjah ter povezavi nekaterih dejavnikov v sodobni družbi. ... Vrabič upodablja povsem vsakdanje prizore na nezahteven način. Gledalca na teh podobah posebej pritegne nenavadno kadriranje, ki evocira kadriranje značilno za holywoodski film. ... Na te slike gledamo kot na umetniška dela, hkrati pa se zavedamo, da so to na hitro narejene fotografije, instant podobe s televizije ali sekvence nekega filma, ki bi brez Vrabičeve intervencije pri večini od nas utonil v pozabo. ... Vrabič v najnovejših delih prikazuje privatno, družinsko življenje. To so zelo osebne izpovedi in iz njih sklepamo širše, kako ljudje živimo, kaj počnemo, kako to, da počnemo ravno to, kar počnemo ... Slika stanovanja, v kateri je živel kot otrok, slika podobe, ki ga spremljajo vse življenje s televizije in računalnika."

Jernej Kožar, mag.
Katalog, Benetke, 2004

Ekrani in skrinje

"... Slike – ekrani Saša Vrabiča vstajajo iz neoprimljivega vakuuma breztelesnega fizičnega prostora, ki se vzpostavlja na izteku katodne cevi televizijskega monitorja. ..."

Marko Košan
Umetnik in urbano okolje, Koroška galerija likovnih umetnosti, str. 65-66, 1997

Mediji, stroji, slike

"Stroji in mediji so docela spremenili naše dojemanje sveta. Mediji so predvsem telemediji. Stroji za gledanje, od televizije do teleskopa, poudarjajo predvsem občutek oddaljenosti. Slikovni stroji, od fotografskega aparata do računalnika, so ustvarili nove vrste slik. Tabelna, oljna slika ni več edini tip slike. Fotografija, film, video, računalnik so novi, tehnični nosilni mediji slike; slika je torej prešla od svojega historičnega nosilca do ekrana. Prišlo je do eksplozije vizualnega. Danes imajo slikovni umetniki na voljo na stotine oblik in na stotine tehnik. Ta eksplozija vizualnega, ta poplava podob, bi lahko pripeljala do razvrednotenja slike. Proces proizvodnje slik postaja pomembnejši od samega proizvoda, slike. Tehnične preobrazbe in širitve so spremenile tudi tradicionalno slikarstvo. To zdaj uporablja tudi stroje in tehnične medije, kot sta fotografija in televizija. To mediatizirano slikarstvo z novimi produkcijskimi in kompozicijskimi postopki poudarja strojno pogojene spremembe našega gledanja. ... Žiga Kariž in Sašo Vrabič oba izhajata iz intenzivnega, spremenljivega in fragmentarnega podobja, s katerim nas preplavljajo množični mediji. In če smo v svetu medijev navajeni na razmerje knjiga - film (ali narobe), omenjena avtorja širita to razmerje še s sliko: film-knjiga-slika. Vrabičeve slike (razstavljena so dela Izbrani ekrani, 1997, Sanje diamanta, 1997, in Nočna vožnja, 1997) izhajajo iz fragmentov, posnetih s televizijskega zaslona, in zavestno evocirajo tradicijo rabe heterogenega polja in podobja množičnih medijev v slikarstvu (Rosenquist, Salle, Rauschenberg). ..."

Peter Weibel, Igor Zabel
U3, 2. Trienale sodobne slovenske umetnosti, Moderna galerija, Ljubljana, 1997

8. Publikacije in katalogi
Publikacije in katalogi
2017Miha Colner, Ne-bo / Petja Grafenauer, Iz arhiva (1997-2017)
Sašo Vrabič, Ne-bo, Galerija Vodnikove domačije, Ljubljana
Katalog
2016Dr. Petja Grafenauer, Mobilni flâneurji
Sašo Vrabič, Daleč stran, tako blizu, Galerija Kresija, Ljubljana
Zloženka
2015Igor Španjol, Grammar of Freedom/ Five Lessons
Dela iz zbirke Arteast 2000+ Moderne galerije, Ljubljana, Garage Museum of Contemporary Art Moscow, from the Part 2 The Transformation of Systems, pp. 98-99, Moskva
Katalog
2015Goran Milovanovič, Sašo Vrabič
Besedilo ob razstavi v Galeriji Krka, Novo mesto
Zloženka
2015Tevž Logar
Umetnost v vsako gospodinjstvo, Slovenj Gradec, Slovenj Gradec
Zloženka
2012Monika Ivačič Fajfar, Likovni kritiki izbirajo - Sašo Vrabič
Slovensko društvo likovnih kritikov in Cankarjev dom, Ljubljana
Tiskovina
2009Aleksander Basin, Transformacije Saše Vrabiča
Tehnologije v likovni umetnosti, Slovensko društvo likovnih kritikov Ljubljana, v sodelovanju z Galerijo Velenje, str. 9 – 14, Velenje
Knjiga
2007Petja Grafenauer Krnc, Slikarski projekt
Galerija Ganes Pratt, Ljubljana
Katalog
2007Matjaž Brulc, Izposoja in uporaba
Šund, Polet, str. 32, 20. decembra 2007, Ljubljana
Revija
2006Petja Grafenauer Krnc, Obrazi
Mestna galerija Nova Gorica, Nova Gorica
Katalog
2006Petja Grafenauer (Tetris), Sašo Vrabič
Zdenka Badovinac, Viktor Misiano, Igor Zabel, 7 grehov / 7 Sins, Ljubljana – Moskva, Arteast razstava, str. 191, Moderna galerija, Ljubljana
Katalog
2005Igor Zabel, Sodobna umetnost, Transformacija slikarstva
Teritoriji, identitete, mreže, Slovenska umetnost 1995-2005, str. 18, Moderna Galerija, Ljubljana
Katalog
2004Alja Mravljak, Pojdimo proč za nekaj časa / Božidar Zrinski, Snap simbioza / Jernej Kožar, Časovne kapsule
Sašo Vrabič: Podimo proč za nekaj časa, Galerija A+A, Benetke
Katalog
2004Tomislav Vignjević, Mediji v sliki – Sodobno slovensko slikarstvo in vprašanje medijske posredovanosti podobe
Medij v sliki, Cankarjev dom, Ljubljana
Katalog
2003Frédérique Baumgartner, Okolica / Božidar Zrinski, Hot Snaps
Tukaj in zdaj, U3, Moderna galerija, str. 19-20, 50, Ljubljana
Katalog
2001Maja Šuštaršič, Javno : zasebno
Nedelja za Bežigradom, Sašo Vrabič, Bežigrajska galerija, Ljubljan
Katalog
1999Gregor Podnar, The Lost Image, Remarks about Contemporary Slovenian Art
Young & Serious - Recycled Image, Ernst Museum, str..50-55., Budimpešta
Katalog
1998Peter Weibel & Igor Zabel, 2. Trienale slovenske umetnosti
M'ARS, Letnik IX, št. 2, str. 26,34, Ljubljana
Revija
1997Marko Košan: Ekrani in skrinje
Umetnik in urbano okolje, Galerija likovnih umetnosti, str.65., Slovenj Gradec
Katalog
9. Muzeji, galerije, zbiratelji, meceni
Muzeji, galerije, zbiratelji, meceni
2016Zbirka Imago Mundi
Naročnik in zbiratelj Luciano Benetton, Italija
2010P74
Knjiga umetnika, Center in Galerija P74, Ljubljana
2010P74
Knjiga umetnika, Center in Galerija P74, Ljubljana
2009UGM
Video delo in risba na papirju, zbirka, Umetnostna galerija, Maribor
2009MG+MSUM
Slikarska zbirka, Moderna galerija+Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Ljubljana
2006 - 2018Umetniška zbirka Evropske komisije
Slikarska dela, Palača Belyamont (Ministrstvo za kulturo RS), Bruselj
2006Zbirka Ernst Hilger
Zasebna zbirka, Dunaj
2006Likovna zbirka
Slikarsko, interaktivno delo, zbirka, Mestna galerija, Nova Gorica
2005Siemens Austria
Slikarsko delo v zbirki, Dunaj
2005Bank Austria
Slikarsko delo v zbirki, Dunaj
2003Zbirka NLB
Slikarsko delo, zbirka, Nova Ljubljanska banka, Ljubljana
2003Umetniška zbirka
Slikarsko delo, Parlament Republike Slovenije, Ljubljana
2001Likovna zbirka
Slikarska dela, zbirka, Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec
1998 - 2001Grafična zbirka MGLC
Grafična dela, matrice, knjiga umetnika, Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana
1998World Bank Institutional Art Program
Grafična zbirka, Washington D.C., Z.D.A.
1997 - 2014Likovna zbirka
Slikarski deli, zbirka, Galerija Velenje, Velenje
10. Sodelovanje z ostalimi avtorji
Sodelovanje z ostalimi avtorji

Žiga Kariž, Arjan Pregl, Viktor Bernik, Gorazd Krnc, Manja Vadla, Erik, Karin ...

11. V ateljeju
V ateljeju
Video posnetek
Video posnetek 2
Video posnetek 3
Vrabič Sašo Dodatna fotografija 1
Vrabič Sašo Dvor, 2017
Vrabič Sašo Dodatna fotografija 3
Vrabič Sašo Dodatna fotografija 4
Vrabič Sašo Dodatna fotografija 5
Vrabič Sašo Dodatna fotografija 6
Vrabič Sašo Dodatna fotografija 7
Vrabič Sašo Dodatna fotografija 8
Vrabič Sašo Kope, 2015
Vrabič Sašo Dodatna fotografija 10

Mnenja zbirateljev o avtorju

Prijavite se kot član kluba zbirateljev in si oglejte mnenja ostalih članov o avtorju ali oddajte svoje mnenje.
Imate vprašanje, dvome ali ste negotovi glede avtorja

Pogovorite se z našimi strokovnimi sodelavci in vprašajte za mnenje in nasvet

Imate več vprašanj? Kontaktirajte nas ali so oglejte odgovore na strani za pomoč uporabnikov ali preko chata!
Vrabič Sašo
Spremljajte avtorja Vrabič Sašo

Spremljajte avtorja in bodite obveščeni o novih umetniških delih in razstavah in si zagotovite takojšnji dostop do informacij.

Spremljajte avtorja